kanutten Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 hei,har en 1992 520i.eg får ikkje ac compressoren til å slå inn når eg trykker på knappen inne i bilen. har målt at det ikke kommer strøm frem til enden av kontaklten som står på ac compressoren. har også sjekket sikringene som er merket klima. finnes det mer sikringer andre plasser enn i sikringsboks i motorrom,releer??? noen som har noen forslag på feilsøking eller hva som kan være gal
Ballder Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Muligens tom for gass på anlegget. Sitter vel en trykkføler som sørger for at kompressor ikke skal slå inn dersom det er for lite gass.
kanutten Skrevet April 25, 2008 Forfatter Skrevet April 25, 2008 går det ann å "kople" ut trykkføleren for gass,for så og sjekke om compressoren sviver. hvor sitter trykkføleren
TheBirg Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Tror ikke du skal prøve på det. Trykkføleren har også en sikkerhetsfunksjon. At trykket i anlegget ikke blir for høyt. Som "Ballder" sier, mye mulig (mest trolig) er det lite gass på anlegget. Men det er veldig fort gjort og sjekke for et firma som driver med slikt. Tror ikke det skal koste deg mange kronene for å konstantere om anlegget har FREON i seg eller ikke. EDIT : Har du hatt varm nok uteluft til at Aricondition skal ha en grunn til å starte opp da ? Har du automatisk klima eller aircondition ?
RMY Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Tydeligvis flere som mekker på A/C til sommeren... Tror jeg hiver meg på denne tråden. Jeg hadde et spørsmål på forumet for noen uker siden, angående nummer på de to relène (normal og high speed) til kondenser viftene. De mangler på min bil, og hverken BMW eller GS kan hjelpe, sålenge jeg ikke kan fortelle de nummerene ??? Trodde det var derfor vi hadde merkeforhandlere, jeg. Relène sitter i den lille boksen foran venstre støtfanger tårn. Det kan være 61-36-1-388-910 og 61-31-1-367-563, men det ville være fint å få det bekreftet før bestilling. Det ene relèt har 4 pinner og det andre har 5. Noen som gidder å se etter ? RMY
kanutten Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 har nok ac.har en knapp inni bilen med bilde av et snøfnugg,eller noe som ligner på det,og regner med at det er ac,siden det står ein ac compressor på bilen.
TheBirg Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Ja systemet er nok der, men hvordan styres det ? Har du klima (Der stiller man bare temperaturen og resten ordner seg selv) , eller AC ? Begge har av og på knapp for kompressoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå