Mafia Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 I går gikk temperaturen opp, dette skjedde når jeg sto i ro i kø. Hadde kjørt en del før på dagen, så skjønner ikke helt sammenhengen. Ingen lekkasjer, ingen feilmeldinger. Og alt ser ut til å fungere riktig. Jeg ventet til bilen hadde kommet ned i normal temp, så prøvde jeg og kjøre på nytt. Da gikk det helt fint, tempen holdt seg som den skulle. Har en liten misstanke om termostaten, men skjønner egentlig ikke noe. Siden det funket fint rett etterpå. Håper noen kan hjelpe meg.
Dirty Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 kan være viskosekoblingen. har du god varme i bilen ?
Christian_ Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Vil tro problemet er viskosekoblingen. Da vil temperaturen ligge fint under kjøring, men vil bli varm når du står stille.
Mafia Skrevet April 25, 2008 Forfatter Skrevet April 25, 2008 hva er det for noe da? og hvor finner jeg den på bilen. Varmeapperatet funker fint, om det var det du mente
-Sammy Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Viskosekoblingen er den delen med metallfinner som sitter inni radiatorvifta di. For å sjekke om den er slitt så (ved varm motor) setter du forsiktig inn en avis for å stoppe vita. Ta så ut avisen og se om vifta har store problemer med å dra seg igang igjen. Har den det så er viskosekoblingen slitt. Tror iallfall det var slik, rett meg om jeg tar feil. Det jeg vet, er at disse er svindyre nye, 2-2500,-kr så jeg ville kanskje prøvd med en fra høggern først. Nr2 på bildet her : http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.php3?page=imageItems&image_ref=2L1S1U32341R2F2B2J33
marararius Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Kjøp på www.schmiedmann.no Mye billigere der. Kjøpte helt ny for et halvt års tid siden 600 kroner eller noe sånt.
-Sammy Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Kjøp på www.schmiedmann.noMye billigere der. Kjøpte helt ny for et halvt års tid siden 600 kroner eller noe sånt. oi ja da anbefaler jeg og schmiedmann
marararius Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Ser den ligger til 817. Fikk noe rabatt når jeg kjøpte jeg da Men fortsatt er det jo endel billigere da.
TheBirg Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 I de tilfellene jeg har vært borti, når det er snakk om viskosekobblingen så har den skjært deg. Og det er veldig enkelt og finne ut av. Med motor skrudd av, ta tak i viften og snurr på den. Om den sitter fast har kobblingen skjært seg. Går den greit rundt (varm motor) så er den OK. Går den litt tregt (tenk deg sirup i lageret ) med kald motor skal den være OK. Har du ingen motstand i viften (når man prøver og snurre på den) uansett temperatur er den gåen og må skiftes.
TheBirg Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Bygg om til el. vifte med en gang:) Det burde jeg sagt også Men greit, siden du sier det..... (OG innser at jeg antakelig ikke hadde sagt det...) Finnes det noen kit for ombyggingen ? Eller må man kjøpe vifte og temperaturstyring hver for seg og fikse selv ?
Mafia Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 takk for all hjelp. skal se på det imorgen når jeg er litt mer edru.. hehe Vil gjerne se litt tips ang. el motor ja.
bmw-turbo Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 dette er null problem.knyt fast en tråd på ene vifteblade, så surrer du tråden inn mellom viskosekoblingen å "muttern" der hele vifta er skrudd på vannpumpa.det funker fett:) oxo d billigeste vill jeg tro:p mn det er jo bare en reserveløsning.husk det.hehe
Joe Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Bygg om til el. vifte med en gang:) Det burde jeg sagt også Men greit, siden du sier det..... (OG innser at jeg antakelig ikke hadde sagt det...) Finnes det noen kit for ombyggingen ? Eller må man kjøpe vifte og temperaturstyring hver for seg og fikse selv ? el.vifte er ikke feilfri den heller. Ryker den saa blir det enda dyrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå