Bimmerlars Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Hvorfor er det to-delte topplokk på M-motorene?
mbkomfort Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Blir jo en veldig stabil konstruksjon da, kammakselhuset gjør også at selve toppen blir enklere.
Bimmerlars Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Hva gjør at det blir mer stabilt enn en vanlig komplett topp?
mbkomfort Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 huset som boltes fast oppå toppen hjelper til å holde det stabilt, men det hadde jo vert enda bedre viss allt var i ett stykke. Mere komplisert å støpe hele greia i ett. Erfaringene mine her er fra MB280E,M110 motorene som jeg har hatt med twin-cam i kammakselhus, de er jo totalt "bomb-proof". Den ble vel laget som svar på BMW sin M30 motor. Måtte skifte en kamm i en 280S som jeg hadde, var gjort på noen kveldstimer, pga at jeg slapp å demontere toppen, tok bare av huset.. Men er alle M-motorene slik? Både nyere og eldre?
Bimmerlars Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 huset som boltes fast oppå toppen hjelper til å holde det stabilt, men det hadde jo vert enda bedre viss allt var i ett stykke. Mere komplisert å støpe hele greia i ett.Erfaringene mine her er fra MB280E,M110 motorene som jeg har hatt med twin-cam i kammakselhus, de er jo totalt "bomb-proof". Den ble vel laget som svar på BMW sin M30 motor. Måtte skifte en kamm i en 280S som jeg hadde, var gjort på noen kveldstimer, pga at jeg slapp å demontere toppen, tok bare av huset.. Men er alle M-motorene slik? Både nyere og eldre? Alle andre BMW'er har alt i ett stykke, så når de deler M-motorene sine topper i to skulle man tro det var bedre. Mer komplisert kan det heller ikke være da alle andre motorer kommer med komplett topp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå