Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

huset som boltes fast oppå toppen hjelper til å holde det stabilt, men det hadde jo vert enda bedre viss allt var i ett stykke. Mere komplisert å støpe hele greia i ett.

Erfaringene mine her er fra MB280E,M110 motorene som jeg har hatt med twin-cam i kammakselhus, de er jo totalt "bomb-proof". Den ble vel laget som svar på BMW sin M30 motor. Måtte skifte en kamm i en 280S som jeg hadde, var gjort på noen kveldstimer, pga at jeg slapp å demontere toppen, tok bare av huset..

Men er alle M-motorene slik? Både nyere og eldre?

Skrevet
huset som boltes fast oppå toppen hjelper til å holde det stabilt, men det hadde jo vert enda bedre viss allt var i ett stykke. Mere komplisert å støpe hele greia i ett.

Erfaringene mine her er fra MB280E,M110 motorene som jeg har hatt med twin-cam i kammakselhus, de er jo totalt "bomb-proof". Den ble vel laget som svar på BMW sin M30 motor. Måtte skifte en kamm i en 280S som jeg hadde, var gjort på noen kveldstimer, pga at jeg slapp å demontere toppen, tok bare av huset..

Men er alle M-motorene slik? Både nyere og eldre?

Alle andre BMW'er har alt i ett stykke, så når de deler M-motorene sine topper i to skulle man tro det var bedre. Mer komplisert kan det heller ikke være da alle andre motorer kommer med komplett topp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...