Minibusa Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Har kastet sammen et e30 prosjekt med 3,6 m5 motor og kommet så langt som til prøvekjøring om dagen... Og siden da min kommende kone har lagt ned veto på at fredag`s kvelder er skru frie, får man spørre på forum * Mangler turtall signalet på instrumentet. * Og på lavt turtall fusker den veldig... Noen som har noen tips? Vet godt at gåen lamda og lmm kan gjøre fuskingen...
rolfi88 Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 angående turtallet så er det kun 3 ting som kan skyldes dette grovt. 1. ledningen fra instumentet er ikke koblet riktig til koilen. 2. brudd på ledning. 3. instrument panelet kan ha fått seg en smell. når det gjelder fuskingen på det lave turtallet så kan dete være så enkelt som at det finnes kondens i bensinen. hvis ikke så må du nok grave deg litt dypere i motoren og høre hvor fusken kommer fra.
rolfi88 Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 du kan også være inne på noe når du sier lamda'en. men da vil det være skikkelig fusking. og den vil du merke godt.
Minibusa Skrevet April 25, 2008 Forfatter Skrevet April 25, 2008 Takker! Fuskingen er nok lambda vil jeg også tro... Ledningen til coilen sier du? Sitter ikke den turtall føleren på en plugg ledning? Vet du også hvilken pinne bak på instrumentet som turtallet kommer inn på?
tuniluni Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 kan være tomgangsmotoren også? OM du har dette på din motor da såklart
Minibusa Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 Har fått bort fuskingen, så nå går den som den skal Mangler fortsatt turtallsignalet og tror nok grunnen er at pin 9 i s38 delen av kontakten mellom motor og bil ikke er der Noen som har en ide om hvor denne kommer ut hen da? Har koblingskjema over kontaken og der står det at pin 9 er turtall, men som sagt, pin 9 er tom... Noen som har overiskt over "pin in" på hjernen? For og kunne hente ut signal til turtall der? Evt andre lure forslag for og få signalet opp til instrumentet? Er jo forsåvidt ikke verdens undergang om jeg ikke får instrumentet i gang, man hører godt når det er på tide og legge inn et nytt gir Men alikevel, alt som fungerer som det skal er jo et stort pluss Vil forsåvidt anbefale alle som vurderer og bygge et e30 prosjekt med m5 motor om og gjøre det! Du verden og morsom bil det har blitt og kjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå