mudbug Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Hei! Jeg ser på teknikksdata som står at kraftmoment av tappeplugg (E39) er (M22x1.5 thread), torque 25 Nm. Er det maksium monent?må jeg skrue pluggen mindre enn 25 NM???Takk for råd.
rolfi88 Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 stemmer det. tappepluggen skal trekkes til med 25nm. hvis du strammer mer en dette så risikerer du at du vrir om gjengene i bunnpannen. pga at det er så skjørt metal
bjalle Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Skulle den ryke så er skruen hul innvendig så du kan skru den ut igjen med en (grisepikk),skruen ryker ved ca 35nm jeg stilte feil på min momentnøkkel.
325ti Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 i verset fall sprekker du bunnpanna. desverre selvlært.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Mange som drar til alt for mye når godset er av aluminium som er så bløtt at du kan skjæres av det med kniv. Har skrudd en del, og har ofte merket at mange hjemmemekkere har nesten dratt til det de makter for at skruen ikke skal vibrere løs :S Noe en må passe på er tennplugger som skrues på plass igjen etter å ha vært ute. Skal bare så vidt dra til nesten.... Står på pluggpakken BTW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå