Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Endelig på vei tilbake til BMW etter et Mercedes opphold :wink:

Jeg ser akkurat nå på en 320i sen 2003, den er kjempefin, men jeg fikk opplyst at den bruker litt olje.. Forrige eirer har fylt ca 1 liter pr 5500Km hva sier dere? De fleste verksmestere sier at det ikke har noen betydning på disse motorene.

Håper dere gidder å svare... noe annet jeg bør se etter? Den har gått under 100.000Km

Skrevet

Rust på de "normale" stedene som bunnen av dører og bakluka, hjulbrønn, batteribrønn osv.

1liter pr 5500km er vel innenfor "normen" av hva som er ok, men syntes nå dette var ganske mye. Usikker på hva det skyldes, men ville prøvd å få det kontrollert.

Sjekk km-stand med forsikringsselskap, få den på NAF-test eller lignende, servicehefte, annen slitasje. Få den godt vasket og sjekk den nøye for rust, parkeringsbulker og riper+++

Skrevet

Vel, min mening dette...

Kanskje litt høyt forbruk, men ikke kritisk.

Jeg har en E39 98 modell (260.000km nå) som bruker litt olje og ikke annet (Dog hender det den bruker litt bensin i ny og ne... :) )

Fyller vel på 1 liter ca hvert 1\4 til hvert halvår.

OG syntest ikke det er ille jeg. Kunne sikkert overhalt motor lett, byttet ventiltettninger og eller oljeringer på stemplene. Men den går fint, draget er som man kan forvente av en 2.0L i 1600KG bil :) Og eksosen har riktig farge og lukter som den skal.

Skrevet

Jeg har engang hørt fra klokfolk engang : at en bil faktisk skal bruke litt olje (forskjllige tolleranser fra merke til merke) ventilføringene under ventilpakningene smører vel ikke seg selv på en eller annen oktan vel ?

Det som har blitt sagt.... minsker ikke oljenivået så er det faktisk feil, for da blir brukt olje erstattet med innblanding av drivstoff, bensin eller diesel. Altså oljen tynnes ut. (og smøre egenskapene også)

Uansett skader det ikke og bytte oljen minimum hver vår og høst ;)

(kjører man mye så bytter man jo selvfølgelig oftere)

Skrevet

Ser logikken :)...men fint å sjekke med mengden ikke bare ekspertisen :o Ulike verksmestere på BMW leet ikke på ene øye engang og syntes det var helt ok...Noen motorer bruker mer andre mindre og dette var innenfor normalen som man kunne forvente.

Hei og hopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...