andybooy Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 hvilke motorfester må man bruke på s50b30 vis den skal i e30? og må man ikke bytte bunnpanne? eventuelt hvilken bunnpanne? og hva må gjøres med ledningsnett får at det skal passe? må man bytte ut hele bilens ledningsnett eller noe slikt?
oddis Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Kan bruke de orginale E36 motorfestebrakettene (det finns to typer, se link nederst for å finne ut hvilke som gjelder). Ellers kan du også bruke M50 E36 motorfestene. Motorfestegummien tar du fra E28 535. Se på koed.dk under E30 og tuning -> motorombygginger. En spacerskive på førerside er det noen som også bruker. Du må bruke bunnpanne, oljepickup og oljepeilepinne fra E34 M50. Elnett må koples om slik at det passer mot E30 kontakten. Ikke spesielt fancy. Det må også legges ekstern ledning inn til instrumentpanelet for å tilfredstille hastighetssignalet som ECUn skal ha for å ikke gå i nødmodus. Den kjipeste jobben er at grenrørene må omsveises for gå klar av travers og torpedo, samt utbyttig av bremsekraftforsterket til fordel for f.eks Golf 1. Funker med noen fra Golf 2 også ,uten at jeg finni ut eksakt mønster/årsmodeller for det.. Det er MASSE småting du ikke tenker over før du er oppi i det da du holder på med et sånt bygg. F.eks må luftpumpeutgangen fra toppen blendes/tettes, elvifte må koples inn, custom servorør og noen ganger oljerør til oljekjøler. Bruker du S50 kassa må du også skaffe en E36 328 eller E30 M3 mellomaksel, siden den har store hardyskiva. Ellers må du også innkorte spakstellet til giroverføringa, samt bruke E30n girkassetravers (der burde du bruke de hardeste foringene som fåes fra E30 325i orginalt). Det er alt det små som baller seg på... motorolje, girkasseolje, servoolje, høyflow bensinpumpe, nytt oljefilter, bensinfilter,custom bremseslange til slavesyl på kassa, mellomakselopplagring, custom eksos, temp føler til instrumentpanel (må bruke fra E30 motronic), Er eksospakningene litt shabby er det lurt å bytte dem også, det koster bare ca 1000kr... Dette er M3 med stor M for å si det sånn.. sjekk delepriser før kjøp er mitt råd, du vil bli livredd. Det står MASSE om S50 i E30 på www.bmwe30.dk og www.e3024v.com (sistnevnte anbefales sterkt!) Merk deg at med mindre du har en E30 som har nogenlunde sportslig undestell fra før av kan du iallefall regne deg bortimot 15-20k bare å få bilen matchende i understell. Diffbrems, stive foringer og helst bra bremser er et must ved såpass effekt.
andybooy Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Kan bruke de orginale E36 motorfestebrakettene (det finns to typer, se link nederst for å finne ut hvilke som gjelder). Ellers kan du også bruke M50 E36 motorfestene. Motorfestegummien tar du fra E28 535. Se på koed.dk under E30 og tuning -> motorombygginger. En spacerskive på førerside er det noen som også bruker.Du må bruke bunnpanne, oljepickup og oljepeilepinne fra E34 M50, helst 525 har jeg selv erfart. Elnett må koples om slik at det passer mot E30 kontakten. Ikke spesielt fancy. Det må også legges ekstern ledning inn til instrumentpanelet for å tilfredstille hastighetssignalet som ECUn skal ha for å ikke gå i nødmodus. Den kjipeste jobben er at grenrørene må omsveises for gå klar av travers og torpedo, samt utbyttig av bremsekraftforsterket til fordel for f.eks Golf 1. Funker med noen fra Golf 2 også ,uten at jeg finni ut eksakt mønster/årsmodeller for det.. Det er MASSE småting du ikke tenker over før du er oppi i det da du holder på med et sånt bygg. F.eks må luftpumpeutgangen fra toppen blendes/tettes, elvifte må koples inn, custom servorør og noen ganger oljerør til oljekjøler. Bruker du S50 kassa må du også skaffe en E36 328 eller E30 M3 mellomaksel, siden den har store hardyskiva. Ellers må du også innkorte spakstellet til giroverføringa, samt bruke E30n girkassetravers (der burde du bruke de hardeste foringene som fåes fra E30 325i orginalt). Det er alt det små som baller seg på... motorolje, girkasseolje, servoolje, høyflow bensinpumpe, nytt oljefilter, bensinfilter,custom bremseslange til slavesyl på kassa, mellomakselopplagring, custom eksos, temp føler til instrumentpanel (må bruke fra E30 motronic), Er eksospakningene litt shabby er det lurt å bytte dem også, det koster bare ca 1000kr... Dette er M3 med stor M for å si det sånn.. sjekk delepriser før kjøp er mitt råd, du vil bli livredd. Det står MASSE om S50 i E30 på www.bmwe30.dk og www.e3024v.com (sistnevnte anbefales sterkt!) Merk deg at med mindre du har en E30 som har nogenlunde sportslig undestell fra før av kan du iallefall regne deg bortimot 15-20k bare å få bilen matchende i understell. Diffbrems, stive foringer og helst bra bremser er et must ved såpass effekt. tusen takk får all info:) skulle hatt meg nye bremser kansje enest, jeg har M diff med større sperre og litt fra før, men bilen er bare 320 med 327 motor, så skulle kansje bytta bremser;) men hadde mest tenk å få bilen til å virke først liksom;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå