Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg har ett problem med at bilen har startproblemer, dette skjer om hvis bilen har stått i ro i ett par timer. Det som skjer når jeg vrir nøkkelen er at den kjinner (hvis det er noen som heter det) noen runder og bensinmåleren går tilbake.. Virker som batteriet er tomt, men har målt det og det skal være ok.. Den pleier å starte til slutt men veldig irriterende... :evil: Norn tips??

Skrevet

Heisann!

Det er vel M50B20 motoren du har? Eller har du vanos på din? Jeg hadde i allefall et liknende problem på min M50B20. Et tips er å bytte bensinfilter og tennplugger. Det gjorde jeg, og merka forskjell! Må fortsatt kjinne litt men den starter greit syns jeg!

Siden du sier at den starter til slutt er det da sånn at den tenner litt og litt før den starter ordentlig?

Se også på luftfilteret ditt. Det kan være tett!

Skrevet

Hei.. Vet ikke helt hvilken motor jeg har, har ikke så mye peiling på bil.. :(:( Den beste måten å forklare det på er at den tjinner og sliter noe sinnsykt med å starte, samtidig som målerne i dashbordet blir svakere som om det ikke er strøm.. Men det skjer bare av og til, sårlig hvis blien har stått ein stund, hvis jeg stopper den og starter med en gang, da starter den nesten helt fint..

Skrevet

Har sjekket batteriet og det virker ok.. Vet ikke hvordan det høres ut om starteren slår inn, men den eneste lyden jeg hører når jeg prøver å starte er mange raske klikkelyder (tikkelyder.. :) )...

Skrevet

Nå Har bilen startet, fikk låne meg en hjelpestarter og når den var koblet på startet bilen nesten på først forsøk.. Og etter en liten kjøretur starter den uten hjelpestarteren.. :D:D Forstår ikke helt hvorfor for ifølge Batteri- og dynamotester som jeg kjøpte på biltema så var batteriet veldig godt.. :?

Skrevet

har skiftet batteri nå, og da starter bilen helt fint. Fikk lånt meg ett voltmeter, og det viser 12,4 på det gamle batteriet.. Fikk ett tips om koble fra batteriet og sjekke om det kan være noen kortsluttning i bilen, prøvde dette og då kom det en pipelyd i voltmeteret og den viser mellom 2-4.. Noen som vet om pipelyden betyr at det er kortsluttning? Det gnistrer litt når jeg kobler på den siste koblingen på batteriet.. :D Skulle ønske deg hadde mer peiling på bil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...