Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å lurer litt på om jeg skal importere en Z4 fra usa. En 3.0L. Men har noen spørsmål.

- Kan noen nevne alle papirer som trengs? Har fått med meg mye, men vet ikke om det er alle. Har hørt hvertfall at Title er ekstremt viktig.

- Hvordan skaffe CO2 papirer på en bil derfra? Kan det skaffes hos en BMW forhandler her i Norge?

- Når jeg skal kjøpe bilen, hva slags overføringsmetode er sikker? Jeg har ikke lyst å overføre penger til han foreksempel via western union, og bare satse på at jeg får bilen. Så hvis noen vet om en overføringsmetode som er sikker, nevn den :)

- Hva må gjøres med bilen for at den skal bli godkjent her i Norge? Vet at man må omprogrammere lysene så de ikke lyser konstant, og oppdatere den for nordisk, men hva ellers?

Takk for svar :)

Edit: Fant en fin side som det går ann å overføre pengene med. De gir ikke pengene til selgeren før du har fått bilen og sett over den nøye. Er du ikke fornøyd, kan du sende igjen bilen eller bli enige med selger om å betale litt mindre. Her er siden: https://www.escrow.com.

Skrevet

har nettopp hentet inn en bil fra USA selv, men skal du hente en cab og håpe å få brukt den før sommern bør du kjenne noen i frakt bransjen. Det er ekstrem ventetid på havnene på østkysten.

Titel er vognkortet og det må du har for å få bilen ut av USA samt for å registrere den i Norge.

Med tanke på co2 så kommer nok ikke BMW norge kunne gi deg det. Det er andre biler i usa men andre hester så hvis bilen skal taes inn på co2 så må du ta den på en co2 test og det kan ikke BMW norge hjelpe deg med.

Norske myndigheter godtar heller ikke amrikanske beregninger av co2.

Med tanke på betaling så kan jeg neste garantere at de ikke levere ut bilen før de har penger på konto. Jeg jobber på Stenshagen(fikk en finn henvendelse av deg i går så sender deg en mail i morgen angående den) og vi hadde aldri levert ut en bil uten at vi hadde hatt pengene på vår konto...

Med tanke på å få bilen over til europeisk standard har du en del å gjøre.

Hastigheten står i miles ikke km så det bør du vel bytte! Etter hva jeg husker har de også en refleks på bakfangern som ikke ser så bra ut!

Blinklyset på siden blinker ikke, det lyser konstant så det må kobles om så det blinker.

Radioen er også litt annerledes, du får ikke inn 100,(0,2,4,6,8)

Du trenger også en bekreftlse på hvor mange hester det er i bilen, men det holder med en amerikansk håndbok med tanke på det.

Med tanke på førstegangsregistrering kan du brk en carfax report til å dokumentere dette!!

Håper du ble litt klokere med mine erfaringer.

Skrevet
har nettopp hentet inn en bil fra USA selv, men skal du hente en cab og håpe å få brukt den før sommern bør du kjenne noen i frakt bransjen. Det er ekstrem ventetid på havnene på østkysten.

Titel er vognkortet og det må du har for å få bilen ut av USA samt for å registrere den i Norge.

Med tanke på co2 så kommer nok ikke BMW norge kunne gi deg det. Det er andre biler i usa men andre hester så hvis bilen skal taes inn på co2 så må du ta den på en co2 test og det kan ikke BMW norge hjelpe deg med.

Norske myndigheter godtar heller ikke amrikanske beregninger av co2.

Med tanke på betaling så kan jeg neste garantere at de ikke levere ut bilen før de har penger på konto. Jeg jobber på Stenshagen(fikk en finn henvendelse av deg i går så sender deg en mail i morgen angående den) og vi hadde aldri levert ut en bil uten at vi hadde hatt pengene på vår konto...

Med tanke på å få bilen over til europeisk standard har du en del å gjøre.

Hastigheten står i miles ikke km så det bør du vel bytte! Etter hva jeg husker har de også en refleks på bakfangern som ikke ser så bra ut!

Blinklyset på siden blinker ikke, det lyser konstant så det må kobles om så det blinker.

Radioen er også litt annerledes, du får ikke inn 100,(0,2,4,6,8)

Du trenger også en bekreftlse på hvor mange hester det er i bilen, men det holder med en amerikansk håndbok med tanke på det.

Med tanke på førstegangsregistrering kan du brk en carfax report til å dokumentere dette!!

Håper du ble litt klokere med mine erfaringer.

Mye ventetid er noe herk. Kanskje jeg heller bør satse på å ta inn en fra Tyskland da? De blir 40-50.000kr dyrere, men da slipper jeg jo styret med å omprogrammere og alt da. Hvor mye tar dere for å omprogrammere forresten? Speedometeret hvis også kmt, så det er ikke så farlig.

Men hvis det blir et veldig problem å få de til å regne bilen på CO2 beregning, så blir det faktisk ikke noe billigere hvis jeg må ta den på den vanlige metoden. For i Tyskland, så er det ingen sak å få tak i CO2 papirer?

Hvor mye tar dere hos Stenshagen for å importere en bil for en kunde? Jeg finner bilen og jeg finner en med BMW Premium selection garanti.

Da tenker jeg pris inkl. frakt til oslo/drammen.

Jeg lurer også på om det blir et problem hvis jeg kjøper en Z4 med dobbel Eisenmann effektanlegg, 19" felger med 275 bakdekk, m-tech styling og hvite blinkers rundt det hele? Og lyktene, er de annerledes i Amerika lenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...