Hitokiri Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Jeg har kjøpt nytt viskerrelé til E39-en, en 97 523i. Dette reléet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 4&type=new Alle kilder har sagt at reléet befinner seg under høyre pollenfilter. Fjernet dette, men der var det bare en tank av et slag. Tenkte derfor å sjekke under pollenfilteret på venstre side, og der var det en boks med masse reléer. Problemet er bare at jeg ikke skjønner hvor i alle dager reléet jeg skal bytte ut befinner seg! Alle reléene jeg kan se er mye kortere enn reléet jeg har kjøpt. Hva gjør jeg nå? Hvor er vindusviskerreléet mitt?? All hjelp mottas med stor takk, da jeg skal bruke bilen litt senere i dag!
Hitokiri Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Ingen...? Jeg burde kanskje bli bekymeret over at reléet jeg har ikke er listet opp under dette bildet? http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 3B0Z2J2V2T
Mainn Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Komentar: Høyre / venstre side på bilen er jo alltid sett i forhold til kjøreretningen da. Derfor sitter releene under høyre pollenfilter. Den tanken du snakker om under venstre pollenfilter er bremsevæskebeholderen. Men kan desverre ikke hjelpe deg med det releet.
Hitokiri Skrevet April 28, 2008 Forfatter Skrevet April 28, 2008 Ja, er med på den. Men har sett en DIY på dette, hvor boksen var på venstre side i forhold til kjøreretning. Tegningene på GS plasserer den også den denne siden.
KalMar Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 vis du får vindusviskerene til å gå i trinn 1 altså seinest mulig.. så skal de klikke fra dette relet når vindusviskerene går fram og tilbake.. så da kan du høre deg fra !!
Hitokiri Skrevet April 28, 2008 Forfatter Skrevet April 28, 2008 Dersom noen lurer, så har jeg funnet ut av dette på egenhånd. På min modell, en 97 523ia med regnsensor, produsert mot slutten av 1996 og nybilsolgt i Norge, er det ikke ett, men to viskerreléer. Det jeg hadde fått fra verkstedet jeg kjøpte det av, var et brunt dobbeltrelé. BMW har altså på et tidspunkt bestemt seg for å gå fra to enkle reléer til ett relé med to inni. Derfor passet det enkelt og greit ikke fysisk i boksen under pollenfilteret. Hm... Dette er for øvrig fint materiale for en DIY.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå