release Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Enkelte dager rister bilen på tomgang, turtallet ligger da på rundt 600-650. Høres ut som motoren nesten skal til å stoppe... går ujevnt. Men som i dag så gikk den helt fint, da ligger turtallet på rundt 700-800 på tomgang. Har gjort et forsøk på å rense luftfilteret (S-Spec), det ble renere men ikke helt rent. Kan det være luftmassemåleren som er gåen? Evt andre diagnoser? Luftfilteret? Temperaturen på motoren er stabil og har vært den samme både når den går ujevnt på tomgang og når den går jevnt. Kan heller ikke se noen sammenheng mellom utetemperatur og dette problemet. Hadde samme problemet når jeg hadde lek belg/slange til innsprøytningen, men det ble helt fint når jeg skiftet denne for 1 år siden, og har vært fint helt til nå nylig. Skal også sies at det virker som motoren går helt fint de gangene den rister på tomgang og har kommet på rundt 1000 omdreininger eller mer .. E36, M52.
mfh2007 Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Dette hadde jeg på min e36 325i Det viste seg å være vakumslangene under selve luftinnsugsslangen. sjekk disse, tipper den fremste har hoppet av
molle Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 sjekk slanger og vakum på insug. kan være så enkelt som en plugg eller koil som har overslag.
OrjanBmw Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 har samme problemet også gi meg et PM hvis du finner synderen, jeg vil gjøre det samme. skal sjekke coil, plugger, falskluft og lambda søndag
molle Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 har samme problemet også gi meg et PM hvis du finner synderen, jeg vil gjøre det samme. skal sjekke coil, plugger, falskluft og lambda søndag Håper på godt resultat da:) Lykke til:)
Yttervik Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 har samme problemet også gi meg et PM hvis du finner synderen, jeg vil gjøre det samme. skal sjekke coil, plugger, falskluft og lambda søndag Hva fant du ut? Har samme problemet på min :S
camxer Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 På min var det tennplugger som var veldig klar for bytte. Digg når det er faktisk noe så enkelt
Yttervik Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 På min var det tennplugger som var veldig klar for bytte. Digg når det er faktisk noe så enkelt Ja kjekt når det er så lettvint og billig Jeg byttet alle tennpluggene, men det hjalp desverre ikke. Leser at folk mistenker alt fra LMM til ICV (idle control valve), coil(ene), innsprøytningsdyser, vakumlekkasje, og pakningen på inntaksmanifolden. Hadde jeg bare fått latopen og diagnoseprogrammet opp å gå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå