robel Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Hei! Hvordan kan jeg stille opp tomgangen litt? den sviver på rett over 500. av og til dør den nesten helt ut, men klarer seg akkuratt lissom. hvis den har vært kjørt litt hardt pleier den av og til å dø helt når den går ned på tomgang... Har prøvd å rense tomgangs regulatoren, men det skjedde ikke store forandringen... Noen som har ett bra tips?
Eksos Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Du kan jo skru ut tomgangsskruen som sitter på innsuget litt.. Om du ser på bildet under er det på del nr. 5 som kan justerest, skruen er del nr 19..
Jealous_much Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Er det noe forskjell om du kobler fra tommgangsregulatoren?
robel Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 takk for den infoen gudmund =) skal se i morra om det er noe forskjell uten, og prøve å stille på skruen Igjen, takk for info )
Balltre Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Letingen etter tomgangsskruen kan du iallefall spare deg. Det er en del forskjell på 320i L-Jetronic og Motronic som du har. Se heller etter falskluft.
robel Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 Letingen etter tomgangsskruen kan du iallefall spare deg. Det er en del forskjell på 320i L-Jetronic og Motronic som du har. Se heller etter falskluft. ja det var det jeg syntes, at bilde var så forskjellig fra mitt innsug. Men da er det bilde av en 320 alså? Falskluft har jeg prøvd å finne. Sprayet startgass rundt omkring men klarte ikke å finne noe
conan Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Sliter med det samme på min 325i. Bakker på 500 og ved oppstart svinger den i turtall. På min durer det i tomgangsreg men ingen forskjell når kontakten taes av. Er det sånn på din oxo robel?
plumbo79 Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Det høres ut som tomgangsregulatoren ikke virker, den kan renses med startgass.
robel Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Sliter med det samme på min 325i. Bakker på 500 og ved oppstart svinger den i turtall. På min durer det i tomgangsreg men ingen forskjell når kontakten taes av. Er det sånn på din oxo robel? Hvis jeg tar av kontakten til tomgangsreg begynner den å ruse seg opp til ca 1500 rpm, så ned til 500 igjen, så opp til 1500. Og sånn holder den på i ganske raskt tempo. Den holder seg liksom ikke på hverken 500 eller 1500. Så det er nok ikke sånn som på din ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå