Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e30 318i med en m40 motor.

Har i lang tid nå sliti med at temp. måleren min ikke fungerte ordentlig, så jeg bestilte ny giver og byttet. (den gikk til maks med engang den ble varm, nei , den kokte ikke)

Men etter bytte fungerte den ikke i det hele tatt. nada utslag på måleren, kun det lille hakket som kommer når en skrur på tenningen.

Etter dette har jeg feilsøk litt. sjekket mutteren bak på instrumentet, prøvd 2 forskjellige temp. målere.

Nå idag prøvde jeg også å måle litt, målte fra pin26 på den blå kontakten som går til instrumentet, og til ledningen som går til giveren (klipset den av og målte) men null utslag.

Så er vel et brudd no sted? men hvor oppstår som regel disse bruddene hvis noen har erfaring?

Egentlig ganske rart at den ikke fungere i det hele tatt, for før jeg byttet giver fungerte den litt (dog er det 1polet giver nå, men satt 2polet i motoren, men skal ikke ha noe å si, da gamlemotoren hadde 1polet, da funket den knall)

Vurderer egentlig å strekke en ledning fra giveren til displayet nå, bare for å sjekke om det funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...