oystein1988 Skrevet April 27, 2008 Share Skrevet April 27, 2008 Etter mye om og men fikk jeg endelig mot nok til å begynne å kutte i dørene mine i min BMW e36. Jeg hadde aldri arbeidet med glassfiber før, men hadde lest en del, og sett på forksjellige guider. Legger hvertfall ut noen bilder fra prosessen her, og er gjerne åpen for forlsag på hvordan finish jeg skal ha. Hadde vært en tur i sverige for å kjøpe noen MDF-ringer, men dem hadde ikke flere i 6.5" dim, så jeg måtte lage noen selv, i spon. Det gikk som det gikk, dem skulle jo dekkes til uansett. Her holdt jeg på å finne en posisjon til høytalerene hvertfall: Da posisjonen var bestemt, trakk jeg døra i høyttaler front stoff fra biltema, noe som fungerte veldig bra, ettersom dette stoffet var veldig fint å dra i og tøye. Deretter smurte jeg på polyester, og lot dette stivne. Prøve plasserte høyttaleren når dette var stivt. Etter dette så begynte jeg å legge på glassfiber remser jeg klippet opp og tilpasset selv. La på ca tre lag, og følte dette holdt, og kontruksjonen ble beinhard og solid. Deretter la jeg på sparkel. Lot det første laget tørke, for så å pusse ned, og legge på mer, pusse, legge på mer, pusse, legge på mer, helt til det ble jevnt og flott. Nå gjenstår det bare å enten trekke hele døren, eller lakkere det sparklede området. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, og er åpen for innspill. Lærte utrolig mye av dette prosjektet, og gleder meg til å arbeide mer med glassfiber. Regner med neste prosjekt blir å lage basskasse i hjulbrønn, eller noe likn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mpreben Skrevet April 27, 2008 Share Skrevet April 27, 2008 ser utrolig stilig ut... Har sykt lyst til å gjøre no lignende på min. Ser frem til å se prosjektet ditt hvis du skal lage til bass i bagasjerommet Brukte du lang tid eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oystein1988 Skrevet April 28, 2008 Forfatter Share Skrevet April 28, 2008 ser utrolig stilig ut... Har sykt lyst til å gjøre no lignende på min.Ser frem til å se prosjektet ditt hvis du skal lage til bass i bagasjerommet Brukte du lang tid eller? Takk Brukte under en uke, men nå står dem jo i bilen uten noen finish, så hadde vel tatt en dag til får å få det trekt osv... Lyst til å lage en kasse til hvert element på hver side i bagasjen, så jeg enda har noe bagasjeplass, istedet for den svære kassa som er der nå, midt i... Men lurer på hvordan jeg skal komme til for å bytte lyspærer da. Kanskje det er mulig å lage dem løse, slik at man kan ta dem vekk hvis man må bytte noe... Skal undersøkes hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet April 28, 2008 Share Skrevet April 28, 2008 Så bra ut Bare å legge ut masse bilder og forklare, til alt du gjør Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 29, 2008 Share Skrevet April 29, 2008 Hvor kjøpte du produktene? Har lenge hatt planer om slikt, ettersom den orginale plassen til høyttalerene i E36 er håpløs, men har ikke turt å gjøre det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard87 Skrevet April 30, 2008 Share Skrevet April 30, 2008 Ditta blei bra har tenkt på å begynn sjøl, men tek ikkje sjansen på å ødelegge dørtrekket. pluss at eg syns det er alt for masse arbeid Håper du legg ut bilder videre hvis du lager til i hjulbrønnen. der er det ikkje nokke å ødelegge så hadde vør artig å prøvd sjøl Keep up the good work Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå