snowhoe86 Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 noen som vet om bestillinger av styling fra koed leveres med post eller toll post? på døra eller på postkontor?generelt åssen de gjør det
oddis Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Er det på pall så kommer det budlastebil på døra (f.eks ved motorkjøp). Er det såpass stor pakke (karosserideler) at ikke postmannen får det med seg får du hentelapp på posten. Så kommer tollgebyr på 200 (?) kr + 25% mva. av pakkesummen. Momsen kommer i posten ca 2 uker etter at du har motatt pakken siden fraktselskapet (TNT) legger ut momsen for deg i tollen. Så vær klar over det, slik at det ikke kommer en uforutsett giro i posten.
///Mysild Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 de kommer også å leverer det gjorde de med meg i hvertfall
snowhoe86 Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 er snakk om fult styling kit til bilen. og har ikke hørt noe om atte de kommer med det hjem på døra,men tenkte på sånn i tilfelle man ikke er hjemme.noe jeg sjeldent er:) så er det litt fint å vite lissom. men trenger man ikke betale noe for å hente ut/motta føre giroen kommer i posten?
///Mysild Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 de ringte og så ifra til meg at de hadde pakke til meg, så kom de og leverte når jeg var hjemme bare avtalte tid med de
oddis Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Fraktfolka ringer evt og avtaler tid, det gjorde de iallefall med meg. Pakka forhåndbetaler du til koed via visa kort eller IBAN overføring så den er "gratis" da den kommer ja. Så kommer jo som sagt den norske momsen i etterkant.. Edit: litt sen der.
snowhoe86 Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 ja oki:) så bra! da er det bare å fortsette å glede seg for meg..hehe..
kanutten Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 eg bestilte sist mandag kamaxel sett og diverse smådeler fra koed via internett. på torsdag ble pakken levert på døren.... tror tnt var frakt selskapet.
Fliid Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Pakken blir levert på døren. TNT er frakt selskapet. Vedkommende som kommer med pakken er ikke tvunget til og ringe deg for og avtale tid/si ifra at han/hun er på vei med pakken nå eller f.eks om en time. Har bestilt, tja, kan ikke telle det på hendene lenger, mange ganger fra Koed. Er veldig ymse hva praksisen er (har og vært i dialog med TNT og fått bekrefta at det er opp til han/hun som leverer pakken om han/hun vil ringe nr. som står på følgeseddel). Virker som om "Er pakken for stor til at jeg gidder og drasse med denne tilbake" så ringer de. Men er det en mindre pakke så ringer de ikke. Det er min personlige oppfatning. Nå kommer det morsomste, leveringstiden er fra 08.00 til 16.00 om jeg ikke husker feil. Ergo, hører du ikke noe fra vedkommende som kjører pakken så er sjangsen for at den blir prøvd levert, for så og bli kjørt tilbake og prøve dagen etterpå. Etter dette så blir det etter min oppfatning bare tull, jeg har hatt en pakke i sirkulasjon i noen måneder i TNT sitt system, veldig tungvint. De ringte meg for, hmm, ett par måneder siden og lurte på om jeg ville ha den pakken. Ja sa jeg såklart, verken hørt eller sett noe til den enda.Har sporet den osv, men og få de til og sende den er visst ikke så enkelt. Vær hjemme når du ser på nett via sporings nr. "Out for delivery " Da er det rett og slett bare og springe hjem : ) Hender den blir holdt igjen i tollen, eller så får du brev ett par uker, eller en måned etter at du har mottat pakken. Blir holdt igjen i tollen om det er kapasitet og over ett visst beløp så legger ikke koed ut for moms, om jeg ikke husker helt feil. Dette er mine erfaringer ++
Thomaz Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Blir levert på døra ja Fikk en lang pall med deler på garn i vinter:) Var ikke akkurat lett å kjøre gjekke tralla på singelen.. Hehe
Stramvaier Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Men nå slipper dere alle å tenke på frakten fra danmark når det gjelder KOED da for nå har KOED åpnet avdeling i norge så delene dere bestiller kommer der i fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå