Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lakkere opp panseret nå, og trenger å vite hvor mye lakk jeg behøver, samt om jeg trenger grunnfarge også? lakk koden er Brokatrot metallic 259M. Hva betyr egentlig M? Finnes det flere nyanser av denne lakken?

Og det er vel ingen som sender lakk i posten? Noen som vet av butikker i trøndelag som har lakk, eller som evt sender?

Skrevet

panseret er jo selve blikkfanget på bilen din... Hadde det ikke vært smart å levert den inn. Spørsmålene på posten din sier vel litt om at du ikke har lakket før, og det er ikke noe du får til på 2 forsøk.

Skrevet

jeg skal levere inn til en kompis som er utdannet lakkerer. Men får ikke snakket med ham før ham kommer hjem om et par uker, så tenkte jeg skulle skaffe det jeg trengte til da:)

Skrevet

Ut av 1 liter lakk får du 2-2,5 liter ferdig blanda med tynner og herder, det holder til endel strøk mer enn du egentlig trenger. klarlakk må du jo ha siden det er metallic og grunning er jo en god ide, heftegrunning eller slipegrunning? Ikke helt sikker, men har du riper og steinskudd kan slipegrunning gjøre susen.

Skrevet

Om noen har mulighet til å sette opp en "handleliste" så hadde det vært kjekt. Gjerne noen steder det går ann å få tak i og.

Er litt interisert selv, men dette til skjørt.

Skrevet

Somsakt siden du har en bulk så må den rettes. Etter retting legger du slipe fyller på og våtsliper dette, da er det klart til og legge base lakk rett på, så klarlakk ;)

EDIT: Han kompisen din er jo lakker, så skjønner nok hva han må ha, syregrunning på bart metall osv ;)

Skrevet

Evt legge syregrunning på bart metall, så legge slipefyller oppå, siden epoxygrunninga ikke er like god mot rust som rein syregrunning når det er litt større områder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...