Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 318i jeg har begynt å kjøpe inn deler til, (Noe som går forferdelig seint pga. pengemangel :?:P) Det som er innhandla er:

T3 Turbo som klarer opp til 470HK

3" InterCooler som klarer opp til 600HK

Grenrør med T3 flens og utgang til WG

WasteGate 40mm

Div Slanger og pakninger :wink:

For dere som har det jeg mangler eller noe mer turbokunnskap, bare kom med forslag! :!::D

Mangler:

MLS toppakning eller annen metode for å senke komp.

Myligens Datasprut eller Piggyback til M50 :wink:

Bilder osv kommer noe senere :P Kanskje utover kvelden :P

Motoren er som sagt byttet ut fra M43B18 -> M50B20

fikk et godt tilbud på den motoren :wink: Å vet det kryr av 320'er :oops:

Skrevet

Spørs hvor mye hk du er ute etter da, men hvis du skal ha 250-300 så er jo bare mls pakning den billigste løsningen da. Så hvis du er ute etter mere så må du nok gjøre noe med stemplene da.

Skrevet

OK! Da var jeg på plass med noen bilder. Håper på god respons siden dette er første gang :lol::P

Slik så motoren ut da jeg kjøpte den: Ikke bra! :?

simvetvlvxf3yqm527o3.jpg

pd2und99zvdr1un50dig.jpg

rvmmlfdbh48jc5hag06a.jpg

0ze8pedso5wrawy1jfnx.jpg

Jeg måtte bare ut på en prøvetur før jeg kasta ut den stakkars M43B18.

els4fiz7mn3xl09st3nr.jpg

Så var jeg ferdig med å bytte: termostat, div. slanger, reim, dynamo, ventilpakning, noe pussing på hele motore for å få bort irringa og diverse småting.

21afl5dijxy2qm031zdg.jpg

zdae8uuybgsu8btq5xet.jpg

Stakkars M43B18 :cry: Synest 'nesten' synd på den :P Jeg tok meg aldri tid til å ta bilder under bytting av motor, noe jeg treger på. men jeg holdt på i nesten 3 dager i strekk både på kveldstid og nattestid :shock::P

Men med den nye motoren i så skjedde det rare ting:

Kardangen F.eks. Før:

tui2re3lu2krmgj5g9mc.jpg

Etter: noe småbiter å løse tannhjul får fort en bmw til å stoppe :oops:

7vruiewk8k75t71qcwfb.jpg

Skrevet
Spørs hvor mye hk du er ute etter da, men hvis du skal ha 250-300 så er jo bare mls pakning den billigste løsningen da. Så hvis du er ute etter mere så må du nok gjøre noe med stemplene da.

Hehe, beklager at jeg ikke nevnte det :P Er ute etter ca. en 400hk, da slipper jeg å gjøre noe med VANOS'en. Eneste jeg trengte var en chip fra PPF :wink:

Tips? :P

• 5 months later...
Skrevet

Okei, vert litt lite pågang her så tenkte å legge til litt :wink:

Prosjektet er nå bygging om til "skrensetralle" :D

Jeg fikk montert sammen med 3mm mls toppakning på B20 motoren uten noe tillegsprut eller noe fikk jeg ut 170hk på hjula på 0.4 ladetrykk. Med ca 26 i Air\Fuel Ratio :shock:

For en liten stund siden byttet jeg til 325 dyser, satte på trykkregulator på bensinen og lagde til egen "tilleggsprut" (en trykksensor sier fra når trykket passerer 0.4 bar så aktiverer den 2 320dyser :wink: ) dette gjorde susen sammen med 0.9 i ladetrykk, da fikk jeg 258hk målt på hjula :D Dette ble målt til 13 i Air\Fuel ratio :)

Den siste tiden har jeg tilbrakt med en M50B25 blokk som jeg prøver å blåse noe liv i med MLS pakning, samme turbo. Men med 320 topp for å beholde trykket i sylindrene :wink: Vanskelig å forklare prinsippet men skal i følge "eksperter" gå bedre... Gjenstår å se...

Kommer nok noen bilder evnt. noen videoer fra treff på heliporten i Stavanger :wink: Lokal skrensetralle her ja :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var det på tide med noen updates her :wink: Desverrre så har jeg ingen bilder av oppbyggningen pga. dette er bare ett prøveprosjekt :oops: Men når jeg virkelig satser så skal jeg heller ta med meg kameraet 8)

Her er noen bilder av hvordan den er pr. i dag :P

Vurderer soting helt frem, men er redd for konsekvensene :shock::P

h5h6ny9o2behj3t0p1m0.jpg

Dette bildet ble tatt på søndag, hadde ikke vasket bilen til da :lol:

8vuyzbbgxt30p3q1d72l.jpg

M3 eksos kler fint en E36 8)

qsfz5j25vlzt08hecw85.jpg

Som nevnt tidligere :P Ett prøveprosjekt :wink: Skal ta utseenet til våren, med litt pulverlakk på toppen osv :roll:

ius4tdakaq1pj75fdz9f.jpg

Fikk kjøpt meg noe bandasje i går og montert :roll: Anbefales for alle som sliter med varmen! :twisted:

5t14o981iofq56tosudz.jpg

Skrevet

Hehe, kan legge ut noen specs her :wink: Litt mye forskjellig denne bilen er oppsatt med :shock::P

Specs:

M50B25 Blokk og M50B20 topp + kasse (325 motor med 320 topp og girkasse)

325 Understell bak, komplett med Powerflex foringer overalt.

Komplett FK Automotive senkesett, 60\40

Haltech E6X Motorstyring med orginale sensorer.

318 understell foran med powerflex foringer på bærearmer med 325 m-tec krengestak.

Sitter å venter på en pakke fra Koed som kommer iløpet av uka :D kan legge ut noen bilder da :wink:

Ikke alle som får til dette daglig vil jeg tro :wink::P Rødglødende skive etter kun kort tid :lol:

uzpjvjsv20kq7ct2iehi.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...