Gå til innhold

stor forbruk av olje og vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

diesel bilen min ryker noe jævlig svart røyk.. så bruker den en del olje og vann.. :( nå tenker vi å fikse problemet.. hva tror dere må gjøres?? overhale toppen eller er hele motoren fuckt?? setter stor pris på hjelp og litt forklaring :roll:

Skrevet

Sikker på at det ikke er noen lekkasjer? Dersom det ikke er det er det jo motoren som bruker det, og typisk topp-pakningen som er gåen. Må skiftes altså

Er kjølevæsken veldig skitten forresten? Har lest noe om at dersom den er det og bilen bruker en del olje/vann kan det være at det lekker ved oljekjølinga og da det forsvinner er topp-pakninga gåen

Skrevet

ja der hvor kjøle veska skal være har blit skittent av olje.. greia er at vi skulle skifte en gløde plugg MEN gløde stiften knakk og satt fast i toppen vi gjore alt vi kunne for å få den ut men den datt heller ned i motoren.. etter det har bilen begynt å gå dårligere ryker masse og stor forbruk av olje... hva kan ha skjed?? igjen setter stor pris på hjelp

Skrevet
Du mista en del av glødepluggen nedi sylinderen og har kjørt med det? :shock:

Jeg henger meg på denne.. Men med DOBBEL sjokksmileys

:shock::shock:

Steike.. Altså.. Spol tilbake litt nå.. Du mister en del av en glødeplugg, som tåler utrolig høy varme så sannsynligheten for at den smelter og fordamper er ikke tilstede... Altså du mista denne nedi sylinderen.. Også starta du motoren? Altså.. Spol tilbake nok engang.. Du mista en solid gjenstand oppi sylinderen og valgte å starte motoren??

Får jeg frem frustrasjonen/sjokket her?? Er du klar over at motorer tåler ekstremt lite av rusk og rask INNI motoren? Er jo en grunn til at du har oljefilter ikke sant, og med mindre den glødestiften går igjennom oljefilteret så er den skadelig? Så nå kjører du rundt med en glødestift som humper opp og ned i sylinderen, eller mest sansynlig har lagd ei fin ripe nedover hele sylinderveggen??

Skrevet

jess! stemmer! bilen starter og går fremdeles den! men ryker no satans og bruker endel olje hva kan være galt?? eksos ventil som har fått en skade? eller er hele motoren fuckt??? ja egentlig skulle bilen kastes og så ga faen den skulle drepes uansett.. men har ombestemt meg og vil beholde den og fikse bilen siden den er uknekkelig..

Skrevet

NJa....

Vil nok tippe for oljeforbuket sin skyld at den har endel heftige riper i sylinderveggene, slik at oljen ikke lenger blir dratt av igjen av stempelringene, men bare blir forbrent sammen med bensinen..

Skrevet

Ta av toppen og se ned i sylinderen!

Uanset må du gjøre noe, så hvorfor ikke ta toppen av.

Kan hende du har flaks, og skaden er minimal.

Nu veit jeg ikke hvor stor en del av glødepluggen som datt ned i der, men en Hiace jeg engang hadde, mistet litt over en halv ventil sete ring.

Det gikk veldig bra det, bare litt små hakker i stempel og top, og der var ikke en eneste stump å finne igjen i motoren.

Hadde spyttet alt ut gjennom eksosen.

så flaks kan man ha :)

Skrevet
Ta av toppen og se ned i sylinderen!

Uanset må du gjøre noe, så hvorfor ikke ta toppen av.

Kan hende du har flaks, og skaden er minimal.

Nu veit jeg ikke hvor stor en del av glødepluggen som datt ned i der, men en Hiace jeg engang hadde, mistet litt over en halv ventil sete ring.

Det gikk veldig bra det, bare litt små hakker i stempel og top, og der var ikke en eneste stump å finne igjen i motoren.

Hadde spyttet alt ut gjennom eksosen.

så flaks kan man ha :)

ja det var akkurat det faren min sa.. han mente kanskje jeg hadde ødelagt den ene eksos ventilen si den den røyk så jævlig... men toppen skal ut så skal vi se.. takk for svar alle mann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...