PAT///MPOWER Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 lurte på om det er noen som kan svare meg på om det er mye som må forsterkes på motor om jeg skulle ha turbo på en 318 is motor? om jeg så skulle bare da kjøre med 0.5-0.6 i lade trykk? Moderatoredit (R Andersen): Jeg endret overskriften til liten skrift og flyttet innlegget til riktig forumsdel. Vennligst les reglene for forumet før du poster.
Bushnell Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Spørs jo litt hvor bra stand motoren er og hvor langt den har gått da, men 0,5 skulle nok gå greit, men det er en del det kommer ann på da
PAT///MPOWER Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 om en har en med bra motor? skulle det da være nok me å kjøpe andre stempler?
conan Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Ved 05-06 bars trykk skønner jeg ikke helt hvorfor du bytter stempler, er som smør på flesk igrunn. Tror du kommer langt med og plane toppen og bytte toppakning og muligens litt større dyser med annen chip samt senke tenningen litt. Skal du først bytte til dreide lavkomp stempler kan du like godt ta den helt ut og bytte det meste, og lade over 1 bar.
Hyggmaister Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Er mange som har ladet 0.5 bar uten å gjøre en dritt da..Men senk kompresjonen ved å bytte toppakning og plane toppen som conan sier..Og en chip er selvfølge med turbo da
TSL Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 0,5-0,6 kan du lade på std motor, men du bør overhale motor, bytte lagerosv. da setter du in m50b25 råder og får 8,0:1 i komp. da kan du dra på med 1bar kanskje noe mere, men da må du ha datasprut. el skikkelig tillegssprut eller mappe om motronicen din. ta en titt på ppf forimet. og du vil finne meget mye om is tbo
PAT///MPOWER Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 fått høre så mye forskjellig men lurte på d med bytte topp pakning og sånn for å få ned komp så blir det vel noe tull me tenning å sånt? så da lurte jeg på om det kkunne være nokk å bare få en sterkere topp pakning i samme dimm, og nye stempler. da sku det jo hvertfall holde sånn at jeg finner ut om det er noe å satse på?? noen som har prøvd ut dette? om det fungerer helt greit??
conan Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Du trenger ikke senke kompen med pakning, men tenning med chip. du skal lade såpass lite at motoren klarer dette fint. høvle toppen og ny toppakning holder
PAT///MPOWER Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 ok. bilen er alt chipet da så men takker mye for gode svar
knut_olestad Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 A-dekk har jo en prosjekttråd på en 318is turbo her inne.
icc Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Bilen må chipes for turbo. Er forskjell på turbo chip og vanlig chip. Du trenger ikke nye stempel for så lite trykk.
PAT///MPOWER Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 hvor finner jeg den tråden da? er helt ny på denne siden her jeg vøtt... hehe
knut_olestad Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... 18is+turbo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå