Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har sjekket litt rundt nå, men finner ikke noen steder hvor de selger foring til diffen som er stivere enn den orginale.. Noen som vet hvor jeg får tak i powerflex ol foringer`?

Skrevet

Delrin er jo sjef.

Av mangel på stiv foring, men en ny, orginal for hånd fylte jeg tomrommene i foringa med rutelim

Skrevet
Bestilt en motorsport diff foring fra koed.dk jeg. Hvordan er denne å sette på egentlig? trenger man presse for å få den på?

Du må presse den både på og av, hvis ikke risikerer du å gjøre som meg å slå løs hele øret som foringen sitter i :oops:

Skrevet
Du må presse den både på og av, hvis ikke risikerer du å gjøre som meg å slå løs hele øret som foringen sitter i

hmm, den gamle er ganske sliten, så tror den går greit ut..men den kan jeg vel tenne på den eller smelte den ut? noen triks til å få den inn uten presse? :P

Skrevet

Trenge rikke presse for å bytte denne. bare bruk en gjenstand med flat tupp og slå jevnt rundt på metallringen på foringen. må bare være litt forsiktig.. når du skal ha den inn igjen så er det bare å dunke den forsiktig inn. dette gikk helt fint på min bil

Skrevet

Det beste er og ta ned diffen, ta av lokket og bruke presse for å unngå skader i selve innfestningen.

Det er veldig lett og slå sprekker i innfestningen eller slå den helt av.

Mange E30 differ har sprekker i seg etter dårlig montering av foringer.

Når du har lokket løst er det veldig enkelt å skifte med presse. :wink:

Skrevet
Det som er kjedelig med å ta av dekselet er at man da må bytte olje på diffen veldig kjedelig dette hvis man har ganske ny dyr olje på den

jeg har veldig gammel olje på den, så tror ikke det tar skade av å ta av lokket, men får prøve meg litt fram så finner jeg nok ut av det etterhvert

Skrevet
Det som er kjedelig med å ta av dekselet er at man da må bytte olje på diffen veldig kjedelig dette hvis man har ganske ny dyr olje på den

Ikke noe galt i tappe olja i et kar så du kan helde den på igjen

Skrevet

Hvis du bruker to skrutvinger og dytter ut gammel foringa med den nye så er saken biff, med forbehold om att foringa ikke sitter for godt 8)

Bruker ikke opp gammel olje, vi snakker kansje ett par hundre kr for ny og det må man ta seg råd til når sånne operasjoner blir gjort :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...