kazynor Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 nå nærmer førstegangstjenesten seg med stormskritt for meg, og jeg begynner som smått å tenke på å sette bilen i "opplag" så den holder seg litt. det jeg skal gjøre før jeg drar er: Bytte olje og filter på motoren Bytte olje på girkassa Bytte olje på kardang Bytte bensinfilter Bytte kupefilter Rense luftfilteret Bytte skiver/klosser forran og bak Vaske bilen(og gi en underspyling) Polere den før jeg setter den inn noen som har andre råd om hva jeg bør gjøre før jeg drar? bilen skal jo seff være kjørbar når jeg har perm, og når fattern eller muttern trenger en ekstra bil. (fatter'n på 60 kler en gyllen, senka bmw med 18" felger hehe) men som sagt, noen råd/triks? bare ikke så mye som en viss eier av en grønn M3GT her gjør...har ikke så mye ork
Dr_S Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Hvordan skal den lagres? Vått, tørt? Kaldt, varmt?
kazynor Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 på eddik tenkte jeg! nei den skal stå tørt og godt i en garasje med litt flaks
Dr_S Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Da får den det bra Ville gjort alt det du sa over der, høres ut som den ikke skal lide noen nød Du skal vel hjem på perm av og til så du får fyra den innimellom
mbkomfort Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Jepp, bilen har best av å bli kjørt av og til.. Motorolje og utvendig vask +underspyling vil nå jeg si er det viktigeste, de andre oljene tåler bedre å stå. Koble gjerne fra batteriet når den skal stå lenge Førstegangstjeneste? er vel bare for spess. interesserte det nåfortiden hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå