RMY Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Noen som vet ? Kjøpte bilen rett før jul, og i kveld sjekket jeg lufta for første gang. 38-40 psi foran og 42-45 psi bak. reduserte til 20 og 22 psi, sikkert litt for lavt, men du verden for en forskjell å kjøre bilen etterpå... Dekkdimesjon mener jeg er 225/60-15 (mulig jeg husker feil..)
bjalle Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Du har rent for lavt lufttrykk,3,2 bar fram og 3,5 bak er riktig på 225-60-15,ett stort hull i veien så har du ødelagt felgkanten med så lavt trykk,pluss at du halverer levetid på dekkene.
RMY Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 Ok, takker for det. Skal fylle opp igjen i morgen.
TheBirg Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Se om du kan skaffe deg 225\40-17 (eller 18") Og ha riktig lufttrykk, så skal du se at det strammer opp understellet mere enn det du opplevde med å blåse opp 15" dekkene dine.
RMY Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 Tviler ikke på det, vi får se hva det blir til på sommerdekkene. Jeg har ikke "blåst" opp dekkene, jeg trodde det var altfor mye luft i de. Bilen er også kraftig senket (og stiv), mener at man ikke kan se oversiden av for dekket pga. skjermen (fra siden), tviler på at det er lovlig. Neste prosjekt er å "heve" bilen en smule. Muligens M5 fjærer eller Einback. Slik som luft trykket er nå, så slipper man den følelsen av av bilen spretter "utover" (av sentrifugalkrefter) ved svingkjøring på ujevnt underlag. Men men, hvor lenge var Adam i paradis... Æ får blæs ti fælgan igjen i morra.
todleif Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 3,2 bar framme og 3,5 bar bak må no væra altfor mykje med den dekkdimensjonen! Har ikkje sjekka, men ca 2,4-2,5 framme og ca 2,7 bak er vel meir rett!
Ad|oS Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 På "lavprofil" som 225/45/17 har man ofte noe sånn som 2,3-2,8bar i. Med 60-profil har man gjerne lavere lufttrykk da man har mer å gå på før det går utover felgene. Er ikke noen fasit på hva som er rett, men du må bare prøve deg frem. Ved slitasje på kantene av dekket ser du at du har for lite luft i dekkene, og med for mye trykk i dekkene vil du se slitasje midt i dekkbanen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå