Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 525ia som jeg holder på og bygge om til manuell.. jeg har kjøpt 520 kasse og montert den på bilen, alt annet er orginalt, hvilken mellomaksel må jeg da ha?

Takker for alle svar!

Skrevet

Du kan da vell for all del ikke bytte mellom b25 eller b20 aksling, de er jo henholdsvis til Getrag 260 for 525 og 240 for 520. Disse er det forskjellige lengder på. Ja, det holder med og bytte fremste delen (om jeg ikke husker feil så skal lageret henge på den bakre delen som står still og ikke kan reguleres) , MEN om du velger og gjøre dette så må mellomaksel avbalanseres. Det kaller jeg bortkasta. Lettere og få tak i komplett 520 mellomaksling : ) Ikke begynn og bland inn 525.

Skrevet

Jeg kan avbalansere den selv så det blir ikke bortkastet... men fra hvilken bil/biler kan jeg ta den fremste delen fra.. håper noen kan svare på det fort fordi jeg trenger en mellomaksel kjapt, er kjedelig når bilen ikke går...

skal jeg altså beholde den bakerste delen av mellomakselen fra 525'en?

Skrevet

520 mellomakselen passer ikke når det gjelder diffen, og den passer ikke og sette på delen fra 525'en fordi det er forskjellige måter og dele de på....

Skrevet

Inngående på diff skal være distansert like mye ut fra diffhuset, på både den store og den lille diffen. Er du sikker på at du har fått rett mellomaksel?

Skrevet

Åpenbart noen som tror mellomakselene er avbalansert for og være helt hundre for morroskyld.

Edit; Utgående på gir og inngående på diff liker særdeles det minste kast !

Putrer du i 90 så går dette fint, men begynner du og få hastighet på kjøretøyet, da skal jeg trygt si deg at du vil merke det at du har mikset og køddet det til. Vet ikke hvordan jeg skal si det penest mulig, men utsagnet ditt er ikke fult av kunnskap nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...