Ad|oS Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Har vurdert å få M50-innsug på bilen (E36 328) for litt mer effekt. For å utnytte dette bedre er det jo vanlig å få chippet bilen til å gå litt høyere på turtall (vet ikke om det er noe annet denne chippinga gjør!?) Det beste er vel å få omprogramert hjernen, særlig med tanke på de tingene jeg ønsker å gjøre hehe Det jeg da lurer på er hvor mye annet man kan "stille" på når du chipper? Har automatkasse på bilen, og lurte på om man kan få denne "custom-made" så den girer på den måten jeg ønsker. F.eks. å få den til å låse 100% i de ulike girene. Setter jeg den i 3 nå har den tredjegiret som øverst gir, men kan likevel gire ned til første eller andre når motoren trenger det. Kan jeg få den til å kun gå i 3. gir når jeg setter den i 3? Ser ulempen med dette da man vil kunne slite mye på konverteren, men er det mulig? Er det også mulig å få girkassa til å velge gir slik at den konstant ligger på over f.eks. 4000 rpm når man kjører og har satt kassa i Sportsmodus? Altså få den til å velge gir etter km/t? Kan ikke huske å ha lest noe om noen som har gjort dette, så kunne vært morsomt å høre om noen hadde noen erfaringer
Bonden Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Du får høre med di som er i automat bransjen ,er det shift kit eller manuelt ventilhus du tenker på ?. du trenger ekstra kjøling på kassa også ved slik ombygging.dette er meget vanlig å gjøre på us biler men vet ikke hva som fines til BMW.
Ad|oS Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 Shiftkit eller manuelt ventilhus? Det vil si? Skal ikke bygge om noe, bare lurer på om man kan forandre på innstillingene til automatkassa
Bonden Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Det jeg mener er shift kit gir hardere giring pga høyere trykk i kassa slik at den tåler mere gir lite sluring . Med manuelt ventilhus kan du vel kun gire kassa opp og ned manuelt mener jeg ,dette er ofte gjort på us biler hvis disse brukes til dragrace og hard gatekjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå