Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Moderator: vet det ikke er rette forumet.)

Andre som er her?

Moderatoredit (Fredrik): Som du selv er inne på er dette ikke det rette forumet for å ta opp et tema som dette. Jeg føler ikke at det er riktig å gjøre et unntak fra reglene selvom det er både interessante og viktige ting som kan bli belyst i en diskusjon som denne.

Et sted må vi med andre ord sette en grense og det er når diskusjonen i all hovedsak ikke er bilrelatert. Vi har noen eldre tråder som ikke er direkte bilrelatert, men de ble opprettet før Gunnar innførte dagens regler. Flere av disse trådene har med tiden blitt stengt, men noen er altså stadig aktive. Poenget i denne sammenhengen er at disse trådene ikke er eksempler til etterfølgelse og det skal vi respektere. Alternativt kan man bruke tulletråden... der det meste er lov så lenge man følger norsk lov og ellers ikke forsøker å provosere og/eller agiterere.

Skrevet

Jeg er 38 år 8)

Har bak meg 6 år i tjeneste, bla med 3 1/2 år som Jeger spesialstyrke...

Tatt som krigsfange etter å ha passert 3 frontlinjer på natta i Bosnia -94.

Satt en stund :lol:

Skrevet

Kødder ikke.

Var første veteran som gikk til sak mot staten fordi de mente jeg var varig invalid.

Altså skadet, men tapte fordi de mente jeg hadde tjenestegjort for lenge :lol:

I allefall greier jeg meg bra nå, men får flashback som nå i kveld :D

Og da blir man rimelig utenfor.

Ikke mening å plage forumet med det da....

Skrevet

Du har vært borti det meste du skjønner jeg Hofstad. Så nylig en hoderystende dokumentar om det du beskriver, der det var en trønder (?) (som den første i Norge?) hadde fått kompensasjon for traumer og invadilitet som følge av utenlandstjeneste.

Krigsfange kan ikke være mye moro, vet egentlig ikke hva jeg skal si. Må være en absurd situasjon.

Den norske stat har virkelig vist sin sanne side i denne saken. Totalt forkastelig. Hoder i departementene burde rulle (og rett i fengsel).

Fatter ikke at det ikke har flippa skikkelig (som i å ta saken i egne hender) for noen av de stakkars veteranene. Jeg vet selv at jeg trolig ikke hadde klart et sånt svik fra den norske stat.

Skrevet

hehe høres jo morro ut...

er vel ikke så ille at du slenger deg i dekning bare du hører en potte med litt ettertenning?

er bare spennende å høre på, så fortell for min del ;) skal snart inn i forsen selv har planer om et par år utenlads jeg og. om det blir i regi av FN (Darfur) eller et vist land på A gjenstår jo å se. :wink:

Skrevet

Morroen var i dette tilfelle INTEL som bomma og manglende utstyr...

Kosta meg flere døgn i jern, og runder ute ved vannpost hvos de dro min Glock og klikka ved tinning, flira og dro meg inn igjen.

Sannsynligvis traff jeg en rett før jeg ble omringa av hunder, og fikk grisebank også.

OG det Norske forvsvaret som etterpå mente at jeg aldri hadde jobbet for dem og ikke var registrert papirer om, etter nesten 6 år kan jeg spy av.

Skrevet

Går det an? Dette e feigt gjort mot de som faktisk har ofra sin egen helse for at dette landet skal slikke andre litt mektigere land opp etter ryggen!

Det må ha vørt tøft for deg J. Hofstad, både oppholdet som krigsfange og figthen med staten etterpå.

Om du vil lufte tankene dine i kveld så plager det ikkje meg iallefall. :D

Skrevet
Kødder ikke.

Var første veteran som gikk til sak mot staten fordi de mente jeg var varig invalid.

Altså skadet, men tapte fordi de mente jeg hadde tjenestegjort for lenge :lol:

I allefall greier jeg meg bra nå, men får flashback som nå i kveld :D

Og da blir man rimelig utenfor.

Ikke mening å plage forumet med det da....

Jeg synes dette ikke er å plage forumet. Hjelp til selvhjelp. Har inntrykk av at Bimmers.no er for alle og alt med en felles genuin interesse... BMW...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...