SteffenM2 Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Hei! Har nå byttet vannpumpe og register reim på en 84modell 320i. Når vi prøvde og starte den etter bytte, går den ikke ordentlig, den går ved 500rpm ved full gass. Ble sjekket at registerreima satt riktig, så dette skal ikke være noe problem. har ikke rørt noe elektrisk eller noe, og bilen gikk som en klokke før byttet. Har fått et tips, om at det kan være kaldstart som slår inn, pga. lavt vann nivå? Ble fylt på rundt 5liter, men det har synket inn i systemet, og tanken har bare vann til rett over røret, har ikke prøvd noe mere etter det har synket. Skal fylle opp i morgen og prøve på nytt da. Noen andre tips? Feil vakum slange? LMM? Takk for svar!
Bmw-power85 Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 har du sikker på du har satt på triggerhjulet riktig? d ska stå på en bestemt plass
SteffenM2 Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 har du sikker på du har satt på triggerhjulet riktig? d ska stå på en bestemt plass Skal gjøre det. Noen måte jeg kan få sjekket dette uten og måtte ta av alt for mye? Takk for svar!
Bmw-power85 Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Du må ta av viskosekoblinga, og alle remmene så mener jeg d bare er å skru av triggerhjulet. på triggerhjulet er d en rund styresplint. Denne skal overens eller inni d lille styrehullet der triggerhjulet skrues fast.
icc Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Er sikkert tenninga som er feil, når du trer på registerreima er der 3-tannhjul: veiva, kammen og mellomakslingen. Mellomakslingen styrer oljepumpa og fordeleren. Slik jeg bruker å gjøre det er at jeg driter i å få mellomakslingen rett når jeg tar på reima, for det er ikke enkelt å ha tre tannhjul som skal stå på TDC når man tar den på. Så når reima er på tar jeg av fordelerlokket, der vil du se et merke langskanten (hakk). Dit skal rotoren peike (dingsen som snurrer rundt inni der ja). Enkleste måten å få flytta rotoren på er å løsne en liten skru i underkant av hele fordelern også trekke helle saken opp av motoren. Så vrir du bare rotoren rett og stikker den nedi igjen. Er kanskje ikke så lett første gang man gjør det, men er enklere enn å få alle tre tannhjulene rett:p NB! Du kan få rotoren 180 grader feil, ikke at det gjør noe, men biln starter ikke:P
SteffenM2 Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 Er sikkert tenninga som er feil, når du trer på registerreima er der 3-tannhjul: veiva, kammen og mellomakslingen. Mellomakslingen styrer oljepumpa og fordeleren. Slik jeg bruker å gjøre det er at jeg driter i å få mellomakslingen rett når jeg tar på reima, for det er ikke enkelt å ha tre tannhjul som skal stå på TDC når man tar den på. Så når reima er på tar jeg av fordelerlokket, der vil du se et merke langskanten (hakk). Dit skal rotoren peike (dingsen som snurrer rundt inni der ja). Enkleste måten å få flytta rotoren på er å løsne en liten skru i underkant av hele fordelern også trekke helle saken opp av motoren. Så vrir du bare rotoren rett og stikker den nedi igjen. Er kanskje ikke så lett første gang man gjør det, men er enklere enn å få alle tre tannhjulene rett:pNB! Du kan få rotoren 180 grader feil, ikke at det gjør noe, men biln starter ikke:P Takk for svar, begge to! Skal feilsøke litt så fort som mulig.
icc Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Er bare å vri veiva (med reim på seff) til kam og veiv står på TDC merket, så tar du av fordelerlokket og ser om rotoren peiker mot et hakk i siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå