Pinky Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 ABS + ASC lys i dashbordet lyser(E36)..de lysene kom på samtidig under kjøring og har stått på siden..hva pleier det vere som er årsaken til dette ?
mbkomfort Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Det hender at en hjulføler ryker, vet ikke hvordan du feilsøker.. Anyone??
toomas Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 sikkert en abs sensor som er gåen da virker ikke abs eller asc
Pinky Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 Jeg er vel tvunget til å la BMW ta diagnose for å evt finne ut hvilken av hjul-sensorene som er gåen ? Andre metoder ? Mulig å måle på sensorene ? Noen av dere i Bergensområdet som har utstyr til diagnose, som gjør det billigere enn BMW som skal 1000,- for det ?
ChrZZ Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Dette skjedde senest igår med min E46.. Plutselig så begynte ABS- og ACS-sensoren å lyse. Dette har også hent før, og samme som nu, så slukker dem plutselig igjen.. Noen som kan komme med noen innspill på hvorfor dem slukker igjen?
Bjørner Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Dette skjedde senest igår med min E46..Plutselig så begynte ABS- og ACS-sensoren å lyse. Dette har også hent før, og samme som nu, så slukker dem plutselig igjen.. Noen som kan komme med noen innspill på hvorfor dem slukker igjen? Tipper det da er ledningsbrudd eller feil med en av kontaktene. Det går fint å måle disse følerne, var oppe på forumet tidligre i vinter. Søk på abs ASC så finnes det masse info angående dette problemet.
Bjørn 320 Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Jeg er vel tvunget til å la BMW ta diagnose for å evt finne ut hvilken av hjul-sensorene som er gåen ? Andre metoder ? Mulig å måle på sensorene ? Noen av dere i Bergensområdet som har utstyr til diagnose, som gjør det billigere enn BMW som skal 1000,- for det ? Du kan koble frå pluggen og ohme med eit vanlig multimeter...skal ligge på ca. 1000-1100 ohm viss eg hugsar rett. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå