Pinky Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Jeg ønsker å kjøpe en scanner ? til å koble på diagnose-pluggen på min 98' E36. Noen som vet om denne(B100) duger / passer ? Evt andre som kan anbefales og hvor jeg kan kjøpe..gjerne i utlandet hvis billigere..? B100
530trønder Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 heisan prøvde tidligere å spørre om noe lignende fikk ikke noen klare svar.
Pinky Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 Nei, virker vanskelig å få noe info om dette..er gjerne få som har slikt utstyr..? Har fått litt inntrykk av at det er Carsoft som gjelder..? Ser også at den nyeste ser ut til å vere Carsoft BMW Ultimate Pro 1.0. Men tror det er uorginale og dertil dårlige versjoner av Carsoft ute å går også..så hadde vert greit å fått vite om en forhandler man med sikkerhet kunne bestille den rimelig og orginal, hvis noen andre har gjordt det før som kan bekrefte en forhandler osv..
Andreas 750iL Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=13244034&sid=xz10cbaY3OUZ439520&WT.svl=Link Jeg tenker å køpe meg et slik sett til e38 og e36...
Pinky Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 Ok, sikkert bra den der. Må man ha 9-pin kontakt på PCen for å koble til evt et kort med overgang til USB..? Jeg har ikke 9-pin på den bærbare..litt knotete å ta ut den stasjonære.. Men er ikke den nyeste som heter Carsoft BMW Ultimate Pro 1.0 tilgjengelig hos denne forhandleren..?
Tor Atle Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Jeg kjøpte den p100 scaneren. Den leser greit av feil koder men får ikke null stilt sørvis lamper. Jeg skal ha carsoft. Mine naboer som er Mjøs data mener jeg kan bruke overgang til usb.
Pinky Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Ok. Er det BMW Carsoft 6.5 du skal ha ? Uorginal ?
Fliid Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Carsoft er jo uorginal. Orginalt BMW diagnoseutstyr koster jo skjorta ++++++++ . Carsoft er det folk bruke som regel! Etter hva jeg har lest og hørt skal dette fungere bra, men folk har problemer når de skal bruke USB utgang istede for 9pin eller hva datafolka kaller det
Pinky Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Vet ikke om jeg er enig med deg i at Carsoft er uorginal. Skulle mene at det fins både orginal og uorginal Carsoft ? Hva med onestopfactory..hva er det ? Jeg har hørt at 9-pinport til usb adapter ikke fungerer på Carsoft 6.5.
Fliid Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Ok. Du kan være så enig eller uenig du vil med meg om det er uorginalt diagnose verktøy til BMW eller ikke. Men fakta er, Carsoft er ikke diagnoseutstyret du kommer ut for hos din lokale BMW forahandler når de kjører diagnose f.eks. Det du snakker om (utifra hva jeg kan forstå) er kopier av carsoft igjen.
Pinky Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Bryr meg ikke om hva BMW selv bruker. Ja, er kopier av Carsoft jeg mener. Jeg forstår det slik at orginal Carsoft er myyyye dyrere enn de "vanlige" uorginale(se den andre tråden nedenfor). Er Onestopfactory en av de som lager kopier av Carsoft ?
Pinky Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Se på disse to alternativene av BMW Carsoft 6.5. Hvilken bør jeg velge ??(Forhåpentligvis noen med erfaring fra disse) One-Step-Factory Uiftech
530trønder Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 mye bra,men savner noen med erfaring på omerådet kann ein med slike "billige"kopier lese av alle feil koder,som foreksempel kolles ryggesensor som er gåen? spendt
tinnsoldaten Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 På tide med en liten oppdatering Sjekk på Carsoft sine sider , der står det svart på hvitt at de IKKE støtter bruk av USB til sin software. Har selv prøvd med en USB overgang , fikk lest de fleste diagnosene , fikk slettet service meldinger. Kjøpte meg en PCMIA overgang og prøvde nylig og kjøre carsoft 6.5 med denne , det skulle jo funke men den gang ei. Så no skal eg ha meg en gammel dritar av en laptop med 9-pins port på , garantert å virke på alle CARSOFT sine funksjoner. Har interfacen som avbildet rett ovenfor , funker fint den.
tinnsoldaten Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 HUSK!!! kjør full diagnose for å se hvilke moduler som avgir feilmelding , deretter må du kjøre diagnose på den modulen for å frem alle detaljene for den modulen , dette må du gjøre med en og en modul til du har kjørt diagnosen på alle de moduler som avga feil under fulldiagnose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå