xibriz Skrevet Mai 1, 2008 Share Skrevet Mai 1, 2008 Ok, da var jeg endelig kvitt knirkelyden fra helvette, og alle andre lyder forsåvidt... trodde jeg... Nå har jeg fått en "rullelyd". Den høres kun i lav fart, uavhengig om jeg har bilen i gir, eller clutcher og bare triller. Noen som tør å spekulere på hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Mai 1, 2008 Share Skrevet Mai 1, 2008 Kan du deffinere "rullelyd" ? Men slik du sier det, kommer ulyden fra understellet, ikke motor\gear. Hjullager kanskje. EDIT : Kan også være lyd fra hjulene dine... min vogn har mere innvendig støy med sommerdekk enn vinterdekk. Lyden kom ikke etter omlegg til somerdekk ? Jeg har Goodyear F1 dekk på bilen, de er ræva de Jeg klager ikke på veiholdning, men støy ! Blir ikke slike neste gang ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2008 Den kommer bakfra... så jeg ville kanskje gjette på alt fra diffen til ut mot hjulene. En kompis av meg har ett gåent hjullager på sin 520, og den lager ikke noe lyd.. men kanskje det varierer? EDIT: Den kom for en uke siden når jeg hadde vinterdekkene på, og forsvant ikke når jeg la om til sommerdekk så vi kan utelukke hjulene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Mai 1, 2008 Share Skrevet Mai 1, 2008 Hvordan vet man at hjullager er gåent ? For det første hører man det når man kjører.... (ulyd blir ofte borte i #krappe" svinger) Når bilen står stille er det bare og sette venstre fot (eller høyre) inntil den delen av dekket som er mot asfalten (underlaget) ta tak i hjulet på toppen og bikke bilen lett mot og fra seg. På det hjulet man kjenner en klukkelyd må lageret byttest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2008 Takk for tipset, skal prøve dette når jeg kjører til skolen i morgen Men det høres nesten ut som en drivverk-relatert lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Mai 1, 2008 Share Skrevet Mai 1, 2008 Den kommer bakfra... så jeg ville kanskje gjette på alt fra diffen til ut mot hjulene.En kompis av meg har ett gåent hjullager på sin 520, og den lager ikke noe lyd.. men kanskje det varierer? Hvordan vet man at hjullager er gåent, eller mistenkest det uten at det lager lyd ? Kanskje drivledd, men ikke diff, den går ikke istykker om den har fått pleie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2008 Den kommer bakfra... så jeg ville kanskje gjette på alt fra diffen til ut mot hjulene.En kompis av meg har ett gåent hjullager på sin 520, og den lager ikke noe lyd.. men kanskje det varierer? Hvordan vet man at hjullager er gåent, eller mistenkest det uten at det lager lyd ? Kanskje drivledd, men ikke diff, den går ikke istykker om den har fått pleie. Ett verksted fortalte det... Tja... diffen min er kanskje ikke verdens heldigste... må inrømme at jeg har slurvet der. Kjører ikke hardt, men på 40 000km har jeg tatt: 6 oljeskift på motor 1 oljeskift på girkasse 0 oljeskift på differensial Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 jeg har alldri tatt oljeskift på diffen, er dette en stor og dyr affære ? er det så enkelt at man kan gjøre det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2008 Koster sikkert ikke mer enn 1/4 time på verksted + olje, men er litt stress å gjøre selv dersom man ikke har riktig utstyr. Jeg tenkte jeg skulle slenge bilen inn på verksted å ta gir- + diffoljeskift å regner ikke med å betale mer enn ca. 600 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå