kolly Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Jeg har et problem med min bmw e36 1992 coupe. På hver side av diffhuset er det to foringer. Omtrent like stor som en snusboks. Det er vell de som støtter opp rundt kardangen (eller diffhuset) Ovenfor denne foringen så har det sprekkt i karoseriet mitt. Alstå hele foringen er delvis løs fra festet. Dette resulterer i at det blir en knokke lyd hver gang jeg akselrerer, eller løyser bilen. Det virker ut som festet i foringen har sletet seg fra festet i karoseriet. Det kan ha sammenheng med at jeg har fått på en diffsperre og lagt igjen noe gummi her og der Noen som vet hvordan dette kan repareres? , noen jeg kjenner mente at dette var typisk bmw, og at det er en svakhet på e36. Andre meninger, please post!
BreitBau Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Sjekk prosjekttråden min i signaturen så finner du bilder av det her en eller annen plass.. Er ingen enkel eller billig affære.. Det må sveises igjen der, og sveises på forsterkninger.. Stikkordet er å ta ned hele bakstillinga samt bensintanke o.l. for å få plass, og for å sveise uten eksplosjonsfare.. Du kan regne med litt arbeid med andre ord.. Eller rettere sagt MYE
BreitBau Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Og ja. Det er en svakhet.. BMW omtaler problemet som ett "når det skjer" problem.. Og ikke ett "hvis det skjer"
kolly Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 Kikket gjennom alle 26 postene men fant ingen bilder. Hva med å ta ut baksetet og skjære seg ned der? Jeg har forøvrig en coupe.. Bonden: e36 1992
kolly Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 Nå har jeg ordnet det. Så ut som det var en del rust rundt festet så det har revet seg løst med tiden. Jeg skrudde ned foringen slik je gkom bedre til og kakket og pusset vekk rusten. Deretter satte jeg opp en ny stålplate og sveiset rundt. Venter bare på at tektylen skal tørke, så er vi klare
BreitBau Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Holy fuck... Du er jaggu lynkjapp.. Anbefaler også å sveise på ekstra forsterkning, men er vel litt sent nå.. Sjekke også venste side bak.. Pleier å gå seg til der også når det først er skjedd..
kolly Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Venstresida var faktisk heilt fin. Var en god del rust på høyresiden.. Kan ta bilder av det i morgen Bilen funker værtfall fint, fast og fin i fisken :=)
2000Touring Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Hadde akkurat samme sak på bilen min. Var på Tronrud bil for å skifte foringa til bakre bærearm da de oppdaget det. De mente at det var en reklamasjonssak. Tok bilder og sendte inn til BMW(Vet ikke om det var i Norge eller Tyskland). Dagen etter fikk jeg vite at det var godkjent som reklamasjon. Dette var i år - Bilen er en 1999mod 320d, som har 360000km. De mente at slike ting ikke skulle skje. Hvis man oppdager slike ting bør man kanskje ta en tur til originalverkstedet De byttet hele bunnplata i bilens bredde. Det var en jobb som tok i overkant av 1 uke. Så mitt snitt itl å få byttet absolutt alle foringene i forbindelse med bakstillingen, samt simringer på diffrensialen. For dette betalte jeg 3700+ prisen på foringer og simringer kjøpt fra Koed. Mvh Inge B.
Ole@Automote Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Hvis det der er en reklamasjons sak så har BMW en del dyre regninger i vente Jeg har repparert mange sånne tilfeller som det der
2000Touring Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Jeg mener at alle som har lignende feil bør gå på BMW med ,om nødvendig, henvisning til min sak. Har de sagt ja til en bør de si ja til alle. Kontaktperson hos Tronrud bil, på karosseri: Thomas Rustad tlf:32 27 60 00 Regnr på min bil HS78905 Inge B.
vetu03 Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Hvet mange e46 eiere har fått reklamasjon på dette... Men tviler på de er veldig lystige på å gi reklamasjon på e36 og sånn nå Er jo trossalt noen år de nå da... Men kan jo hende, men e46 har de hvertfall pleid å gi dette på.
vetu03 Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Og er vel bare de første modellene av e46 som dette har pleid å være et problem på tror jeg?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå