Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde meg en liten kjøretur og fant meg en fin liten strekke kor eg ga pedal , LIMIT lyset kom på , den funksjonen en kan stille inne på navigasjon.

Etter eg hadde bremset opp og skulle videre så var bilen noe død , turboen nektet å koble inn. Prøvde å gi litt på med gass men fikk bare hvin ifra turboen.

Parkerte oppe hos en kompis og slo av en prat og hadde litt panikk for at det kunne være noe galt med turboen.

Etter en halvtime kjørte eg videre og alt var som normalt igjen.

Bilen: E60 530d , snart 80 000 km

Det eg lurer på her er om LIMIT funksjonen kan ha hatt noe med dette å gjøre?

Noen meninger?

Skrevet

huff husker gamle dager med suge diesel det var ikke tider !

men er veldig rart at den kutter turboen helt.

Skrevet

det kan høres ut som noe slags nødmodus greier for å hindre deg i å ha det for gøy for å si det sånn.

har hørt om turbo diesel biler som kobler inn en nødmodus dersom de får for mye turtall.

Skrevet

Bilen skal ha en re-mapped chip , KN filter innsats , Pierburg LMM med kompensator og Eisenmann eksos(potter) .

Turtallet går til alt ifra 4000 nesten 5000 før gir skift .

Når jeg har giret i sport pleier jeg å gire ved 4200-4500.

Men dette oppsettet på motorsiden har eg hatt lenge og dette er første gang jeg har opplevd dette. 2 ganger totalt nå....

Skrevet

turboen kan ikke "koble ut"... deriomot så kan wg stå helt åpen, da denne er elektronisk styrt. Dette skyldes i så fall (meget sansynlig that is) at bilen går i nødprogram, som ganske garantert er grunnet chippen, eller box om du har det...

Skrevet

Jaja , skal se om eg ikke får den inn til sjekk i morgen , blir greit å finne ut hva og hvorfor...

Har ikke all verdens peiling på turbo og har aldri kjørt (eid) bil med turbo før . Så det er litt pyton når ting ikke virker skikkelig og en ikke vet hvorfor.

Skrevet

Då var det gjort.

Feilmeldingene var 3 stk , alle på LMM siden

Første var glødefilm feil på sensor

og de to andre hadde en generell feil mld på jord,pluss dårlig kontakt.

Så eg får ta å skru av og gjøre reint , sette sammen og se om det slutter.

Har sendt en mail til han som solgte meg dette LMM kittet for å høre hans mening.

Så får vi se

Takker for hjelpen sålangt , kommer tilbake med mer når jeg har fått testet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...