Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt ny dynamo, men har noen problemer da.

Bilen slutter å lade ved 3500rpm pga at dynamoen mister magnetiserings strømmen.

Noen som vet hva det kan være?

Eller har vært borti noe liknende selv?

Gjelder forresten en 328ci E36

Skrevet

Kjøpt hos mekonomen, så er sånn overhalt dynamo el hva jeg skal kalle det.

Etter en del målinger så har jeg finni ut at det er dynamoen det noe galt med. Og ikke$ ledningsnettet til ladesystemet.

Så skal bytte den ja

• 3 weeks later...
Skrevet

Sitter nå med dynamo nr.3 og bilen slutter stadig å lade ved 3500rpm.

Har hatt dynamoen i en dynamo benk og den var helt i orden.

Noen som vet hva som kan være årsaken?

Skrevet

Hmm, Sjekk at hovedkablene + & jord er iorden. Er det jordingsledning på dynamoen din? Prøv gjerne å koble ekstra ledninger på pluss dynamo til startemotor +(batteri +) og minus fra dynamo til karosseriet , om det er mulig da..

Mistenker at du kansje har dårlig kontakt til batteri når omdreiningene stiger og dynamo lader mere ampere.

Skrevet
Hmm, Sjekk at hovedkablene + & jord er iorden. Er det jordingsledning på dynamoen din? Prøv gjerne å koble ekstra ledninger på pluss dynamo til startemotor +(batteri +) og minus fra dynamo til karosseriet , om det er mulig da..

Mistenker at du kansje har dårlig kontakt til batteri når omdreiningene stiger og dynamo lader mere ampere.

Er bare 2 koblinger på dynamoen, den ene er til batteri og den andre til ladelampa. Har målt kabelen som går til batteriet og den er fin stand. Har også tatt visuel kontroll av det man kan komme til.

Men det som er rart er at når kobler fra + kabelen ved sikringsboksen som går til alle sikringene og reelene i motor rommet, er at når måler jeg med pipe funksjonen på multimeteret så måler jeg at det er kontakt mellom pluss og jord. Altså fra der som tilførslen kobles til sikringsboksen også til gods på bilen måler jeg at det er kontakt. Og hvis jeg ohmer det viser det 5,2ohm.

Har prøvd å fjerne sikringene og reelene, men måler fortsatt kontakt til jord. Har sett inni sikringsboksen, men kan ikke se noe galt eller hvor feilen går vidre derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...