ChrisHesby Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Har akkurat kjøpt ny dynamo, men har noen problemer da. Bilen slutter å lade ved 3500rpm pga at dynamoen mister magnetiserings strømmen. Noen som vet hva det kan være? Eller har vært borti noe liknende selv? Gjelder forresten en 328ci E36
mbkomfort Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Ny eller "ny"(brukt) dynamo? Er det ny eller brukt med garanti så bytt den på garanti.
ChrisHesby Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Skrevet Mai 4, 2008 Kjøpt hos mekonomen, så er sånn overhalt dynamo el hva jeg skal kalle det. Etter en del målinger så har jeg finni ut at det er dynamoen det noe galt med. Og ikke$ ledningsnettet til ladesystemet. Så skal bytte den ja
ChrisHesby Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Sitter nå med dynamo nr.3 og bilen slutter stadig å lade ved 3500rpm. Har hatt dynamoen i en dynamo benk og den var helt i orden. Noen som vet hva som kan være årsaken?
maasoey Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Kan dette være et stor problem da? Eller har du motoren over 3500 omdr lenge?
mbkomfort Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Hmm, Sjekk at hovedkablene + & jord er iorden. Er det jordingsledning på dynamoen din? Prøv gjerne å koble ekstra ledninger på pluss dynamo til startemotor +(batteri +) og minus fra dynamo til karosseriet , om det er mulig da.. Mistenker at du kansje har dårlig kontakt til batteri når omdreiningene stiger og dynamo lader mere ampere.
ChrisHesby Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Skrevet Mai 22, 2008 Hmm, Sjekk at hovedkablene + & jord er iorden. Er det jordingsledning på dynamoen din? Prøv gjerne å koble ekstra ledninger på pluss dynamo til startemotor +(batteri +) og minus fra dynamo til karosseriet , om det er mulig da..Mistenker at du kansje har dårlig kontakt til batteri når omdreiningene stiger og dynamo lader mere ampere. Er bare 2 koblinger på dynamoen, den ene er til batteri og den andre til ladelampa. Har målt kabelen som går til batteriet og den er fin stand. Har også tatt visuel kontroll av det man kan komme til. Men det som er rart er at når kobler fra + kabelen ved sikringsboksen som går til alle sikringene og reelene i motor rommet, er at når måler jeg med pipe funksjonen på multimeteret så måler jeg at det er kontakt mellom pluss og jord. Altså fra der som tilførslen kobles til sikringsboksen også til gods på bilen måler jeg at det er kontakt. Og hvis jeg ohmer det viser det 5,2ohm. Har prøvd å fjerne sikringene og reelene, men måler fortsatt kontakt til jord. Har sett inni sikringsboksen, men kan ikke se noe galt eller hvor feilen går vidre derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå