Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt bmwen min ein 525d 2000mod,på diagnose test,då kom det opp at abs føleren var øydelagt,ga ingen turtal bekreftelsa til gir kassa,kan ditta ha noke med at den drar dårlig,og stopper nesten momentant når den kjem opp 140kmt,eg har skifta den sjøl,,men må eg nullstille noke for at det skal virke?lyser fortsatt abs varsell

Skrevet

Det er 4 slike følere, 1 på hvert hjul. Vær sikker på at du har byttet riktig føler ;)

Du har hatt diagnose hos BMW ikkesannt ? Da skulle fått vite hvliken føler som er ødelagt.

Og ikke minst annen feilmelding som er så kritisk som du sier.

Lyser fortsatt lampa etter bytte har dy bytta feil føler.

Det er min korte erfaring ihvertfall.....

Skrevet

det stod venstre fram hjul på diagnosen,er den eg har skifta,men lyser fortsatt,so eg lurer på om dei må inn med diagnose greiene og nullstille feilen som var før for å få vekk lampa,og kasnkje for å aktivere den nye abs føleren

Skrevet

Om du har mulighet til løftebukk, og vet hvordan det skal se ut så ta en visuell sjekk. skru eventuellt ut alle følere og gjør rent.

De har en tendens til å bli skjøvet ut av possisjon med tiden. (Irr og dritt)

Føleren i seg selv går ikke istykker, men blir dyttet ifra sitt gode skinn for og si det sånn :)

Jeg har hatt samme selv, og byttet 1.... Men de siste har jeg bare gjort rent og satt på bolt med større skive for å holde de på plass... (Man må se og plukke litt på de for og forstå)

Skrevet
ja er automat kasse,han som tok testen brukte eit multi bosh greie,eit so dei brukar på alle bila.

Det er ikke et BMW verktøy og gir deg ikke konkret svar, se mitt tidligere innlegg ;)

EDIT : har hatt samme selv, og da går gearkassen i nødmodus. Passe håpløst og kjøre med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...