Gå til innhold

Konfilter E36

hmyraune
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde tenkt å montere konfilter i min E36 320i. Delvis for at motoren skal puste litt bedre, og tildels fordi det blir seende mye bedre ut i motorrommet... (for mye plast!)

Har dere noen tips til det, andre som har gjrot det. Har noen brukt ferdige kit's? Hvordan var det med ferdige braketter etc. for å monetere konfilteret?

Takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte kit fra Schmiedmann på mandag, men ikke kommet enda. I det kit'et er det med braketter og alt du trenger for å montere. Kostet meg litt over 1000kr.

Sjekk ut www.schmiedmann.no for mere info.

Om du bestiller må du huske å si ifra om bilen er bygd før/etter 1994.

hvilke forskjeller er det før/etter 94?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmyraune: Jeg kjøpte K&N. Er vell det mest kjente blant konfiltrene. Hadde det på forrige bil og var fornøyd med det.

Maurtin: Jeg spurte ikke hva forskjellen på pakkene var, siden jeg skulle ha den billigste pakken til min (Etter 94). Men det er bare å ta en telefon å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde K&N på min gamle 320 som jeg ga rundt 700kr for på Koed. dette var et kit, som besto av festebraketter samt slange/rør til luft fra frontfanger og opp til filteret. jeg var stor fornøyd, den fremhever 6'er lyden og gjør den bittelitt mørkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det har ikke noe å si at man spyler/vasker i motorrommet når konfilteret står på (iom at det er helt åpen?)

Når du tar motorvask tar du en plastpose rundt filtret som sagt tidligere. Men når selve filtret skal vaskes kjøper du det vaskesettet som hører til K&N filteret. Der står instruksjonene hvordan det gjøres. Er vell med en såpe og ett voksmiddel som sprøytes på etter vask tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom K&N filtret mit. Men på tegningene sto det at det skulle være en føler som sto i den orginale filterboksen som skulle settes i det nye filtret, men den fant jeg ikke. Noen som vet noe om dette? Er M52 motor jeg har. Jeg monterte filtret og var ut og prøvde en tur og bilen fungerte fint. Ble jo også helt rååå lyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...