Gå til innhold

*Oppdatert* Ujevn lambda-verdi på tomgang, ellers bra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå startet opp bilen for første gang etter montering av kompressor. Når den var kald var det sinnsykt forskjeller i verdier, men roet seg etterhvert. Alikevel ligger den mellom 11 og 15 i verdier, dette på tomgang? Ikke helt normalt eller? Må sies at det er første gang jeg driver med dette!

Oppdatert Ligger på riktige verdier når jeg startet bilen nå, da bilen var kald. Andre ting som har skjedd står lenger ned i tråden.

Skrevet

Har prøvd å justere litt, men skjer svært lite.. Den ligger nå på 13 på tomgang, og 700rpm... Den kan gå jevnt og fint, men plutselig begynner den å jage litt for så å gå fint igjen, uten at jeg gjør noe..

Ut å kjøre en tur å se hva som skjer...

Skrevet

Her er innstillingene på MF2 tileggsspruten jeg har.. nr. 2 og 8 på bildet, er det noe jeg kan justere på disse for å ordne på tomgangen?

rj66gsuayxcuxvqxsa3b.jpg

Skrevet

Tilleggs sprutet har ingenting med tomgangen å gjøre.

Har sprut på min m20 og får også helt syke målinger på tomgang, men nå måler jeg bak i eksosen. Tror det blir vesentlig bedre når jeg får den fram i downpipe.

Skrevet

Okey, nei for er jo bare innstillinger fra 2000rpm...

Men var nå ute å prøvde bilen, gikk veldig bra, hadde fine verdier stort sett hele tiden. Men etter en mil ble lyden fra kompressoren borte, bilen ble tung å styre, og da ble det til at jeg stoppet veldig fort. Visste med en gang hva som hadde skjedd, og min 6 rillers viftereim var nå degradert til 4 riller.

Mens jeg ventet på å få tilkjørt ett spett (så jeg får dyttet på strammehjulet) fløy tankene fort og var sikker på at dette var det siste av denne kompressoren. Når jeg så satte på igjen viftereima så jeg fort at den ny gangbanen til reima var innom en av boltene på motoren. Hva jeg skal gjøre med dette vet jeg ikke, men fikk ihvetrfall kjørt bilen trygt hjem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...