thorern86 Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 er det noen som vet hva som må til for at det skal vise rett? virker som den viser 1000-1500 feil. er det en føler som må byttes?
mbkomfort Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Du må bytte turtelleren, eller hele speedometerinsatsen viss det er enklere. Tror ikke orginale turtellere kan stilles inn for sylinderantall slik som på uorginale. turtelleren får en impuls for hver sylinder som tenner/får gnist. på eldre biler er turtelleren koblet til på coilen. Tar forbehold siden du har nyere bil med en coil for hver sylinder. Hvis jeg tar feil blir jeg nok rettet på (hvis du deler på 1.5 så får du motorens turtall hehe)
Aizman Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Er det ikke turtallsgivern som måler på svinghjulet som måler turtallet a ?
ChrisHesby Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 En kamerat av meg hadde samme problem etter han bytta til et 316 speedometer på sin 320. Da bytta han bare en chip som sto i instrument huset. Så ble det bra. Dette var riktig nok en e30 da.
2000Touring Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 En kamerat av meg hadde samme problem etter han bytta til et 316 speedometer på sin 320. Da bytta han bare en chip som sto i instrument huset. Så ble det bra.Dette var riktig nok en e30 da. Riktig som du sier, på E30(vil anta E36 også) er det en kodestikker bakpå instrumentet denne må stemme i forhold til om det er 4 eller 6 sylindret motor som sitter i. Det er bare å finne en kodestikker fra en 6-sylindret bil, så fungerer det. Inge B.
thorern86 Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Skrevet Mai 4, 2008 ikke verre nei;) si ifra den som har:P hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå