Gå til innhold

Geir sin E30 nr 2 | Overhalt topp + photosession


Anbefalte innlegg

Ble litt sen å lage ny tråd om min nye bil, men her kommern :)

Karosseriet er 1986 320i men støtfangerne og motor er fra en facelift.

Motorspeccs:

288graders kvasskam (Original nå)

Smidde stempler

Portet og planet topp med MLS 3,5mm toppakning

Grenrør

Bygd om til el-vifte (Nå med termostat)

Fargen er diamantschwarz metallic.

DSC00391.jpg

DSC00392.jpg

DSC00393.jpg

DSC00394.jpg

DSC00387.jpg

DSC00395.jpg

Har investert i litt anlegg baki :)

DSC00396.jpg

Har også skiftet frontfanger da den som sto på så litt shabby ut.

Bilde av kompis som mekker :)

DSC00511.jpg

Sjettent bilde av bilen med sommerhjul :)

DSC03574sens.jpg

Azev 9x16 med 205/50r16 dekk :D

Bilde av maskineriet

DSC00513.jpg

Mine planer for denne er:

Kjøpe nye bakdempere

Bytte til original kam for å få bort ujevn tomgang og lugging (gjort)

Mer kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har fått svingt meg og overhalt hele toppen :) Alt nytt og originalt. Holdt på å bli gal av den kvasskammen.. Bilen gikk jo ikke under 2000rpm.

IMG_1969.jpg

En stk arbeidsbenk :)

IMG_1976.jpg

IMG_1977.jpg

IMG_1978.jpg

IMG_1979.jpg

IMG_1980.jpg

IMG_1989.jpg

IMG_1990.jpg

IMG_1993.jpg

IMG_1994.jpg

DSC00520.jpg

DSC00523.jpg

DSC00524.jpg

DSC00525.jpg

DSC00529.jpg

Original kam

DSC00533.jpg

DSC00535.jpg

Blanke og fine deler :)

Etter oppstart ble bilen mye bedre å kjøre på grunn av ny kam som ikke gjør at bilen lugger. Den går også mye smoothere. :)

En jeg kjenner har fått en e30 som han skal bruke til rallybil. Var ute å så på den og jammen hadde den ikke servo :D

Siden min bil allerede hadde servotannstag dro jeg med meg pumpen og noen nye servoslanger. :) Litt lettere å ratte rundt med servo på 9x16 felger :)

Men så gikk bilen kun på 5 sylindre ( dette problemet kom ikke under overhalingen. det har kommet og gått før). Dro ut en og en pluggledning når bilen sto å gikk på tomgang og fant ut at det var nr 5 som ikke gikk. Jeg har gnist til tennpluggen, har spenning på dysen.

Høres dette ut som en gåen magnetventil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Bilen har akkurat rundet 215000km

Grunnen til at pakningen er såpass tykk er pga at toppen er planet og stemplene kommer litt opp av blokka (smidde stempler).

Så klaringen mellom ventilene og stemplene er minimal selv med denne pakningen.

Ja, kjedelig å kjøre rundt med 7:1 i komp når man ikke har snurrebass :P

Har sorte nyrer med dem var lakkerte. Så satte heller på di fine chrome. Skal kjøpe sorte nyrer og lister etterhvert tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chrome lister er meget kledelig, også på denne bilen : ) Få byttet ut sprenglista rundt front og bakrute til noen nye i chrome : ) Chrome nyrer er og ett must : ) Vet jeg blir hengt til de grader, da shadowline er "inn". Chromen faller meg best i smak (men det finnes en grense! Man bytter ikke ut håndtak osv osv til chrome)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...