tuniluni Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Har 318i, 92modell, m40b18 som driver å fusker over (nå) 4000 O/m begynte først å fuske ved 4500, så gikk det ned til 3500 bare etter en helgetur, så etter en uke gikk den ned til 3000, og nå har den begynt å bli bedre,(4000) Faktisk så fusker den litt ved 3500.. men det gir seg og begynner igjen ved 4000.. Det som er bytta og gjort er= *drivstoff filter *fordeler og rotor *skrudd løs alt av innsug og tetta skikkelig sammen igjen *prøvd å koble fra ledningen til LMM uten forandring.. *olje, oljefilter, luftfilter service.. Jeg vet kammen er litt slitt og tikker litt, men det skulle vell ikke klart å gjøre så kjappe og rare forandringer? Noen Ide`???
mbkomfort Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Går den helt 100% opp til den begynner å fjuske? er det samme turtall det fjusker med veldig lite og full gass (lav og høy belastning)? Har du hatt ute pluggene og sjekket tilstand/farge? jeg vil kansje mistenke bensinpumpa, men det kan testes/sjekkes
tuniluni Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Skrevet Mai 5, 2008 Den går 100% opp til det magiske turtallet, og den fusker like herlig med lite som mye gass når den har kommet over turtallet, men godt tips, skal sjekke det nærmere=)
mbkomfort Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Har du veivakselsensor og triggerhjul foran på motor? for stor avstand/klaring der kan gi problem, det kan jo lett sjekkes..
martilol Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Bytt lambda sonde, om du ikke har gjort det. Ta i det minste en diagnose, kan nesten sette penger på at du får minst to feil, LMM og LS. 250 kroner well spent.
MpA Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 jeg har samme problem, og kan bekrefte at jeg har hat min bil (91 mod 525 24v) på jæger bmw til diagnose 3 ganger uten og finne en dritt, jeg har byttet bensinfilter hjerne luftmassemåler tps måler dynamo batteri målt alt som går ann og måle pluss litt til.. så i dag sluttet den og gå på 3 eller 4 selyndre, så det er sååååå snop, elsker BMW, men lykke til du da, håper du klarer det.
castle Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Har også samme problemet med min 91 mod 318i,men her starter fuskinga mellom 4500-5000,men da er det såpass ille at høyere turtall er rett og slett ikke mulig å få den opp i. Spent på om noen har en løsning på dette problemet.
Morty999 Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 pleier ikke kammen å være synderen på di motorene der?
martilol Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Hakke peiling . Kan jo godt hende, mye tror du det kommer på for en ny
Morty999 Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 har ikke peiling på m40 motorer.. men jeg har hvertfall hørt att det er en motor som bruker å blir sånn når kammen er slitt
kanutten Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 nytt kamsett for du for rundt 2000 kr i danmark.eg har nettop selv skiftet den på min 318i
martilol Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Bumper denne litt, kan vi får flere bekreftelser på at det er kamakslen? Og hvor fikk du kjøpt settet til 2000? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå