jensemann23 Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 sånn poleringsmaskin med eksenter, som de har på clas ohlson til 198 kroner, er det helt ubrukelig? Hvor kan man få tak i skikkelig maskin til en billig penge? Finnes det skive til å sette på vinkelsliperen?
DanH Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Den maskinen er skikkelig ræva. Har prøvd den, men leverte den tilbake. Hvis du skal ha resultat med maskine bør du ha en du kan regulere farten på, og som er kraftig nok.
Ad|oS Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Er vel med dette som med alt annet, du får det du betaler for. Kjøpte selv den to-hoda de har på Biltema, og den er jo ikke så ekstremt effektiv. Men du slipper krampen i armene som du får når du gjør det for hånd hehe
icc Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Jeg har en fin gul sak med fartsregulering som jeg kjøpte på Mekk. Må si jeg har vært svært fornøyd med det kjøpet. Kostet ikke så mye heller, 300-400kr. Absolutt verdt det! Ligner på en vinkelsliper ja. NB! En feil mange gjør med slike maskiner er å kjøre de alt for raskt. Da brenner du poleringshetta som sitter på og den varer ikke i 5min engang. Jeg bruker å gni litt voks utover et lite område med en klut også polerer jeg over med 500-1000 rpm. Det skal ikke være for mye voks, da blir det bare griseri. Resultatet blir voldsomt bra Et lite tips til, hvis du har gammel lakk som meg, bruk først noe som hete ClearCut (eller noe lignende) som egentlig er et helt fint slipe middel med farge. Så bruker jeg å ta sånn farga turtelvax også klar voks oppå Men så er jeg vel litt sær når det kommer til et perfekt resultat. Men ingen biler på gata skinner like bra som min heller da
mY6 Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Fra hvilken dag ble Turtlewax bra? Tror både den to-hodede og vinkelslipertypen til Biltema vil duge for hobbybilpleieren
mY6 Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 fra hvilken dag ble turtlewax dårlig?Alltid?Bare fordi alle bensinstasjonene fører Turtle betyr dermed ikke at det er gode produkter. Bestiller du fra nettet, får du både bedre, og billigere produkter. (Ref. Meguiars, Autoglym, Chemical Guys, Pinnacle, (Manzerna) )
530trønder Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 søk på YOU TUBE om polering /bil pleie så får ein mange gode tips, både om maskiner å pollis og metoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå