Gå til innhold

anlegg i e34


Anbefalte innlegg

er på høy tid å få inn litt skikkelig lyd i e34'en!

har ikke så altfor stor peil, så etter å ha lest litt rundt tenkte jeg å gå for det cleane og muligens enkle, å bytte ut høytalerne i kickpanelet og på hattehyllen.

høres dette ut som en god plan?

noen som har ålreit produkt å anbefale?

vurderte også å skifte ut spilleren, hadde vært kjekt med en med usb utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å knota litt med front høytalerene, men virker ikke lett å få bytta dem. de ved bena er nok ikke så vanskelig å bytte om du finner høytaler i riktig dim. De på dashen trur jeg er værre.

Bakhøytalerene har ikke akkurat en standard form, er to høytalere festet sammen. Men der tok jeg ut høytalerene, putta noen søte små 5,25" oppi, og satt på dekselet. fungerer helt greit.

Hatte hylla er et fint sted å sette forsterkeren på.

Om du har skipose er det bare å ta ut denne, og armlene, så kan du montere en bass kasse der. Min står i bagasjerommet presset opp i hullet, funker veldig bra. men om du klarer å få det tettet mellom kupé og bagasjerom blir det mye bedre, da slår bassen kunn inn der dere sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker:)

vett du om det 5,25¨ i kikpanelet også?

tips til å ta av kickpanelet, kikka litt på d, men sleit med å få det av...

på venstre side så må du skru av panser åpneren, den sitter i en stjerne eller torx skrue, ellers så er 3 stk plastik hurtigfester som du må vri en halv runde med et vanlig skrujern :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha!

vet du om det er 5,25'' som sitter der også?

edit: det er diskant som sitter på dashbordet? ikke sant?

hvordan er diss å skifte?

d sitter 5,25" der orginalt ja, sitter diskant på dashen ja, disse er lett å bytte får dem ditter i kun 2 stjerne skruer :wink: men nå vet ikke jeg helt åssen du hadde tenkt å sette sammen anlegget ditt og med vilke oppsett da? så da er litt vanskelig å gi et skikkelig svar ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Koblet litt videre på anlegget mitt, phono kabelen som går til forsterkeren bak går nå også til en ny forsterker på "veggen" under hanskerommet, gjemt under gulv matta. koblet ut front høytalerene fra spillern og tok disse gjennom forsterkeren.

Kjører full high pass på forsterkeren, kun diskant som kommer til front settet. Er bassen som tar knekken på de om du kjører hardt. Bassen er ikke retningsbestemt uansett.

..du kan jo prøve å herme litt :)

Bakhøytalerene i hatte hylla sprang jeg.. bytta ut disse med no 6.5"(ikke helt sikker på dimmen), lagde til en plate på hver side for å tette hullet rundt høytalerene. satt på fullt high pass på disse også nå. så langt er jeg ganske fornøyd med lyden. har jo bass kassa stående gjennom midtarmlene.

høytalerene nede ved bena trur jeg ikke det er noe vits å bytte, er så lite å hente når diskanten er retningsbetemt. tenkte å bytte de i dashen etterhvert da. den lille i dørkarmen er så liten at jeg ser ikke behov for å bry meg om den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...