Gå til innhold

Vannproblem i E30

kikka
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E30 318 som bruker vann og dermed har et stort temperatur problem. Fyller på vann,lufter og bruker den i 2uker. Da er mye av vannet borte og temperaturen begynner å stige og er ustabil. Slitsomt da dette er en bil som dama bruker. Trenger tips! Den er kjørt 170t km. Er ikke noe røyk i eksosen,vann i oljen eller bobler i eksperasjonstanken.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takker for svar. Kan ikke se at den lekker noen steder, men kansje jeg skulle fått trykktestet kjølevanns systemet? Kan en defekt termostat ha noe innvirkning på dette?

Trykktest kjølesystemet ja,koster ikke allværden, en kompis hadde det samme problemet, der fant de ut at det var lekasje i termostathuset,så ingen lekasjer eller noe...

Kan være en deffekt termostat ja men jeg mener det er lite sannsynlighet, (eventuelt fjern termostaten og kjør uten en 14 dager)

Vist motoren holder seg på stødig temp når du fyller på kjøleveske igjen så er den værtfall ikke vannpumpa.

Stiger tempen opp og ned eller stiger den sakte opp og holder seg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen holder seg stabil når jeg har fylt på kjølevann,men når det begynner å bli lite kjølevann stiger og synker den hele tiden. Det er nok pga luft som er i systemet. Lurer bare på hvor alt vannet tar turen henn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...