elementz Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Kjørte helt rolig i går, tar til venstre i et kryss, så kommer det et lite rykk/hopp i bilen.. så ser jeg at abs lyser og alle de andre varslene lyser i dahsbordet. Stopper bilen på en busstopp og slår bilen av for å sjekke. Når jeg vrei om nøkkelen ijen ville ikke den starte, dvs den gnistret bare ikke, selv om du hørte elektronikken starte.. Ventet i 15min, og prøvte ijen.. samme.. men så ventet jeg ca 1time.. så prøvte jeg ijen, bilen startet, men veldig sur og potrette når du først vrei om nøkkelen.. Fikk den i turtal så gikk den helt rent og normalt. Samtidig som abs-varslene osv forsvant. og bilen gikk helt normalt ijen.. startet bilen idag tidlig og kjørte 35min på jobb, uten problem, men på vei hjemover så kom rykket ijen.. Og den gikk i nødmodus.. motor går helt rent, bremser fungerer. Eneste som er problemet er at Girkassen går i et gir, dvs nødmodus. Og at om du først slår den av, må du vente til motoren er kald eller noe før den starter ijen. Hva er galt? bilen girer helt smooth, så ikke lav olje på girkassen eller motor... Og det er ingen forvarsler om at noe er galt før det "rykket" kommer.. er jo håpløst å komme direkte inn på verksted for diagnose siden det er mye kø.. Lang tråd btw
elementz Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Skrevet Mai 6, 2008 Nå vil den ikke gløde heller.. Men kan slå på alt av lys, varme appart på full guffe..og steroen.. selv om det bare er bassen som spiller.. hvaa som skjeer? En evig startsperre som har slått inn? får ringe bmw i morgen, men dette må da ha hendt noen før.
Ad|oS Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Var en dag min plutselig ikke ville starte. Stod bare å kjinnte og skjedde ikke noe mer. Etter 10min så starta bilen, men automatkassa gikk i nødmodus. Da jeg skrudde av tenninga og starta bilen igjen var alt bra igjen. Så, har halvveis skjedd meg og med da løste det seg av seg selv
Deep Dish Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Kjørte helt rolig i går, tar til venstre i et kryss.... Skulle nok aldri ha svingt til venstre her, men tatt til høyre.!! Neida, tror nok en diagnose vil gi deg svar på problemet, siden det ikke virker som en mekanisk feil..!!
Gjest Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Er forresten 3. gir den låser seg i.. kan være skummelt å kjøre med det lenge mtp girkassen. Har du bra batteri på bilen? prøv å koble fra batteriet og koble det på igjen.. Har slitt mye med slike feil på min gamle 325ia e36..
jensemann23 Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Nå vil den ikke gløde , sier du?? Hva mener du med det? Er det ikke en bensinmotor?
elementz Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Skrevet Mai 7, 2008 Ja første gangen det skjedde så ventet jeg i 1time så startet den jo igjen.. Nå vil den ikke starte, bare all elektronikk som starter.. bilen står ugunstig til, og siden det er automat er ikke det så lett å få den slept.. Koble fra og til batteri fungerer ikke. "gløde" var et feil ord, men ingen vrromvrrom..
elementz Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 Det som var feil her var DYNAMO. Bilen ladet ikke batteriet når jeg kjørte og dermed hoppet bilen i nødmodus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå