Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e30 325i '87.

Som hverken får bensin eller gnist =D

Men samma det, er kun to ting jeg lurer på.. Hvordan måler jeg om jeg får signaler fra coilen og til fordeleren ? (ikke fra coilen til plugga, men til fordeleren, altså rett fra coil?) Og hva kan jeg bruke for å måle det? Prøvelampa gikk i veggen.

Nummer to.. Skal bensinpumpa få konstant 12V ? Eller går det periodevis, eller eventuelt om det går litt opp og ned hvor mye power den får ?

Takker som vanlig for alle svar =)

Skrevet

sjekk di 2 relè som du har på v.innerskjerm du :) hadde samme problem og da var d både bensinpumperelè og relèet for tomgangsmotor som fikk for lite strøm..kanskje et av dem er gått!?

Skrevet

jep jeg tenker det samme som deg der, men jeg har tre relèer der, og klarer ikke helt å se noen slags forskjell på de, dermed er jeg litt usikker på hvilke(n) jeg skal bytte :P

Skrevet

ok,når du slår på tenninga,hører du en summing fra tomgangsmotorn da? om du ikke gjør d,så får ikke d relèt strøm,menne bare å prøve seg frem med å prøve et nytt relè..om tomgangsmotoren ikke summer da får du ikke start..hverken gnist eller bensin da tror jeg

Skrevet

Først sjekk sikringa til bensinpumpa. Er den fin så plugg ut bensinpumpe relèet. Så tar du en ledningsbit og kortslutter kontaktpunktene 30 og 87b. De er kanskje ikke navngitt på kontakten men i såfall står de på relèet som du nettopp tok av, det blir bare omvendt om du skjønner :P

Hvis du hører pumpa starte nå så vet du at det er relèet som er dårlig. Kan være mulig du må ha på tenninga for å høre det, husker ikke.

Er relèet dårlig så er det sikkert bare kaldloddningene som er gått opp. Du kan jo åpne det og fikse det om du har lyst :P Bare å se etter sprekker i loddepunktene på undersiden av kretskortet. Spesielt rundt den svære brytern som står på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...