ruberhai Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Har en BMW 320d 2001 mod. Av og til når jeg starter biler bynner oljelampen å lyse i kanskje 10 sekunder før den slukker seg selv.. Veldig irriterende.. Har selfølgelig sjekket oljen, så er ikke det som er problemet.. Noen som vet hva det kan være?
Deep Dish Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Hiver meg med på denne.. Er slik på min bil også.! Hvis bilen har stått over natten, så lyser oljelampen ca 5 sek etter jeg har startet bilen, itillegg tikker motoren når lampen lyser...!
Deep Dish Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 lavt oljetrykk ved oppstart? Har du noe tips til problemløsning.?? Hva kan årsaken være.?
Sigbjørn Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Samme på min også, er nok ikke føleren, hører at den ikke har skikkelig oljetrykk i noen sek før lampen slukkes, men ikke så lenge som 10 sek nei. det hørtes lenge ut.
ruberhai Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Skrevet Mai 7, 2008 Ok, kanskje ikke 10 sekunder, men virker nesten sånn kanskje 5 sekunder da.. Er det noe falig for motoren dette med oljetrykket da? Event. hva må gjøres?
Dirty Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 at bilen har lavt oljetrykk er nå iallefall ikke positivt får ikke pumpa nok olje og da tikker den fælt
zH- Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Har også lagt merke til dette med min bil. Hvis den har stått over natta tikker den i 3 sec etter oppstart, så går det over. Tengte det var dårlig oljetrykk, og det er det vel. Men er dette farlig eller normalt?
buskmann Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Det ligger jo en gammel oljefilm på alle overflater som gir smøring ved oppstart. Skulle tro den varer noen sekunder. Jeg hadde en Opel diesel som oljelampa plutselig lyste på ved oppstart. I feilsøkingsprosessen gikk bilen totalt ca 2 minutter med ikke-fungerende oljepumpe. Tok ingen merkbar skade av det.
Torbjørn H Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Hvilken olje bruker dere? Jeg merket det samme da jeg kjørte på Mobil 5W30, men ikke med 10W40/0W40...
Dirty Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 er normalt at den tikker i 2-3 sec ved opsptart. iallefall vis det er litt kalt ute!
Deep Dish Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 er normalt at den tikker i 2-3 sec ved opsptart. iallefall vis det er litt kalt ute! Høres bra ut at det er normalt, er som regel 2-3 sekunder med tikking/lys i oljelampen ved oppstart hvis bilen har stått over natten. Vet ikke om den har vært sånn tidligere, oppdaget det for en 2-3 mnd siden og tenkt på det hver morgen når jeg starter bilen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå