Gå til innhold

Hjelp! mls som ikke holder tett

Anbefalte innlegg

Skrevet
IKKE dra ARP bolter så hardt! De tåler det ikke!!

Hold dere til specs, iallefall ikke mye over.. Ser flere i usa sliter med over-trekte ARP bolter, da spesielt 10mm som sitter i m50..

De blir tighte å fine, helt til de plutselig begynner å strekke seg når du drar for hardt.. (ref en laaang tråd på bimmerforums.com)

Jeg bruker å dra 30nm, 60nm, 90nm, å etter varmkjøring drar jeg 100nm når motor har blitt kald igjen..

når du etter varmkjøring drar boltene til 100nm, løsner du og strammer en etter en bolt, eller bare etterstrammer du de fra 90 til 100nm?

Skrevet

Jeg trekker de ekstra 10nm for å slippe å åpne de :) Du skal egentlig åpne de å så trekke de med samme nm igjen.. Jeg bryr meg ikke om det, å trekker heller 10nm mere.

På Cometic pakningen jeg kjøpte til den nye motoren min nå, er det med bruksanvisning som sier at jeg ikke trenger lim (hvis blokk og topp planes til MLS finish), og at jeg slipper å varmkjøre før tiltrekking. De anbefaler å vente 30min før siste tiltrekking istedet..

Jeg kommer nok trolig til å varmkjøre å ettertrekke uansett..

Ola

Skrevet

Jeg har også trekkt boltene mine så mye for å slippe å åpne igjen.

S38,s50,m50 og m52(og sikkert mange fler) krever ganske mye jobb for å trekke etter boltene i toppen,derfor er det greit å heller trekke litt ekstra før man setter sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...