Toro Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Er det noen enkel måte å finn ut om kat er tett? Bilen drar dårligere nå enn før og det lukter av katalysatoren inn i bilen når jeg gir på..
Pledd74 Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Ikke meningen å ødelegge tråden din... men Jeg har samme symtom på min 520i...Sikker på at den er tregere nå enn før. når jeg gir på opp tunneller etc så lukter det når jeg kommer hjem. Med å " gi på " mener jeg 3 gir (sutomatkasse) 4000+ omdreininger. Føler den henger litt igjen på en måte. Også nysgjerrig om noen har gode råd..
EBørøsund Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Hmm, lurer på noe av det samme jeg å, tenkte jeg skulle fjerne katalysatoren, og sette inn et vanlig rør. Men er litt usikker på det med tanke på motstand til motoren... Men d frister prøve;)
Pledd74 Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Er det noen enkel måte å finn ut om kat er tett?Bilen drar dårligere nå enn før og det lukter av katalysatoren inn i bilen når jeg gir på.. MIn lukter ikke tradisjonelll illeluktende katalysator men mer bremser eller clutch(?) har jo automat da... Skal sjekke pluggene i morra tenker jeg.. Begynne med det enkle.
Tranø Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Er det bare å kappe vekk katten og sette inn rør? eller blir det da feil med lambda sonde og kaldstart blandingen osv?
Bonden Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Ved delvis tett eller deffekt katalysator blir det veldig varm eksos (kjenn etter ved ca 2 tusen omdr )
Tranø Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Ja, den er grei, men har en sånn skranglelyd så tror innmaten i katten er borte så vil ha litt "grommere" lyd igjen. Vil det da bli noen problemer med å kappe den bort?
buskmann Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Ingen problemer før du skal på PKK. Da ryker du ganske sikkert på avgass-målingen.
opt Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Etter hva jeg vet vil en tett katalysator kvele bilen eller gjøre at du ikke får start, men da er den selvsagt helt tett.
krutte-39 Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Er det bare å kappe vekk katten og sette inn rør? eller blir det da feil med lambda sonde og kaldstart blandingen osv? - lambda står framme på greinrør, så har ingenting med kat å gjere, vertfall ikkje på dei e39 eg har sett enda. På min 523i er katalysator fjerna, merkbar forandring, var meir futt i bilen, faktisk meir effekt og utroli nok mindre drivstoff forbruk, Har foreløbi bare staka ut innmat i katalysator, men skal til å skjere av katalysator og splitte den og sveise eit røyr som eg bare bretter katalysator over og sveiser kat rundt, slik at det ser ut som om den er der;) Har hatt CO måling på den og, gjekk rett gjennom, var 0,1-0,2 feil, men dette gjekk igjennom, snakka me ein anna ein som har gjort det samme, han og hadde samme merknadane som meg, gjekk beire å lavare forbruk. og etter han monterte kon filter blei de mindre støy og sa han:)
opt Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Er det bare å kappe vekk katten og sette inn rør? eller blir det da feil med lambda sonde og kaldstart blandingen osv? - lambda står framme på greinrør, så har ingenting med kat å gjere, vertfall ikkje på dei e39 eg har sett enda. På min 523i er katalysator fjerna, merkbar forandring, var meir futt i bilen, faktisk meir effekt og utroli nok mindre drivstoff forbruk, Har foreløbi bare staka ut innmat i katalysator, men skal til å skjere av katalysator og splitte den og sveise eit røyr som eg bare bretter katalysator over og sveiser kat rundt, slik at det ser ut som om den er der;) Har hatt CO måling på den og, gjekk rett gjennom, var 0,1-0,2 feil, men dette gjekk igjennom, snakka me ein anna ein som har gjort det samme, han og hadde samme merknadane som meg, gjekk beire å lavare forbruk. og etter han monterte kon filter blei de mindre støy og sa han:) Har du kommet gjennom PKK uten kat? Trodde ikke det skulle være mulig jeg.
krutte-39 Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 kat blei fjerna utav bmw sjølve, dei tok testen etter dei fjerna kat, null problem, rett gjennom, samme me ein anna so har gjort det og, gikk rett gjennom, var ein forskjell på 0,1-0,2, dette var godkjent. Så null problem;) Pluss at dersom en gjør slik som eg har tenkt å gjøre, så tviler eg på at dei sjekker i det heile tatt, ein eg kjenne som jobber på bilverksted sa at dei tar kun co måling dersom dei har mistanke, ellers driter dei i det, så sånn sett e det grett nok for min del:)
H4kon Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Tror det stemmer ja, hadde bilen min på EU kontroll på NAF igår, de målte ikke Co, sjekket heller ikke bremsene mine forran som var skikkelig slitt Men det gjør ikke meg noe, M5 bremser skal på nå
en325ic Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Er det noen enkel måte å finn ut om kat er tett?Bilen drar dårligere nå enn før og det lukter av katalysatoren inn i bilen når jeg gir på.. hvist bilen starter så er katten ikke tett, men det du kan jøre er å ta en komp test flere ganger etter væandre! får du fårsjeilige målinger så er det noe med katten. husk å kople av strømmen til bensinpumpa først! enten rele eller stikket på pumpa
en325ic Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 har ikke katt på min e36 325i før vær eu kontroll bytter jeg plugger så går den igjennom:) har tatt avgass test sjøl å den ligg innenfår kravan..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå