Gå til innhold

Problem med bremser som ligger på - E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2000 modell E46 Touring, og i det siste har jeg merket at bremsene løser seg ikke alltid like bra ut, og ligger på når jeg kjører. Klarer ikke helt merke om det er foran eller bak.

Tips til hvordan jeg kan få fikset dette?

Skrevet

Kan være at det er mye skit på stemplene i bremsekalipteren, må ta opp bremsene få rengjort dette så blir alt bra skal du se :)

Opplevde dette på en gammel mb 190e jeg hadde engang i tiden, bilen hadde stått i ro en stund når jeg skulle kjøpe bilen å da gikk bremsene svært tregt kan du si.

Skrevet
Klarer ikke helt merke om det er foran eller bak.

Etter en stund, om du ikke bremser noe særlig ellers, skal det være en del varmere der hvor bremsene henger på enn på de andre hjulene.

Skrevet

Har hatt dette problemet selv. I mitt tilfelle var det stempelet på venstre side forann som kke ville gå tilbake. Jeg kjøpte et pakningssett fra mekonomen samtidig som jeg gjorde gått reint stempelet og resten av kaliperen. Nå funket det fint.

Hos meg var det i tillegg en del rust på stempelet (pakningen hadde røket) så jeg må kjøpe nye kalipere siden problemet antageligvis vil komme igjen.

Men som det er sagt før her så kan du kjenne på felgen om hvilken som er varmene enn de andre. Siden det var forann hos meg merket jeg også at bilen ristet kraftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...