Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 5 months later...
Skrevet

jeg har en trimmet e30 318 motor, Her er litt om motoren

nyoverhalt M10B18 med 292 graders schrick trimkam og stive Schrick ventilfjærer.

Blokka er syrevaska, hona og planslipt. Veiva og rådene er målt for klaringer. Det er nye veivlagere, rådelagere og stempelringer.

Toppen er glassblåst, planslipt, slipte ventiler og ventilseter, nye styringer på eksossiden(innsugstyringene var bra), nye ventiltetninger, nye vippearmer.

Registerkjedet er nytt, styreskinna til kjedet er ny, kjedestrammeskinna er ny og fjæra i strammeren er ny.

Motoren har alle pakninger nye.

Får også med K/N filter kitet til M10 fra Schmiedmann.

Det sitter en Sachs race engineering trykkplate på motoren, som også var ny for 6000 km siden. Den er speca til å tåle over 400Nm. Sparer lamellen veldig, og clutchsluring er ikke et tema. Kosta ca. 3500,- fra Sten Parner Motor i Sverige.

Motoren har gått ca. 6000 km etter overhalinga og trimmingen.

Jeg hadde motoren i en ellers orginal 1987 E30 318i, og kjørte 0-100 på åtte sekunder. Merker stor forskjell fra orginal motor.

Motoren er også et kjempe utgangspunkt for overlading!

topplokket og injection er pulverlakkert sort. alt ser nytt ut.

Følger med 5-trinns kasse også!

for 6 lapper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...