Bimmerlars Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Dersom jeg drar ut et gir og "smeller" inn neste og gir bånn gass igjen kutter motoren i ca et halvt sekund før den drar avgårde igjen. Samme hvis jeg f. eks holder motoren på 5000-6000 omdreininger og gir bånn gass og slipper, bånn gass og slipper. Da kutter den ut en lite øyeblikk før den drar på igjen. Hva kan dette være? Noen som har vært borti at TPS'en er årsak til noe sånt? Motoren har også varierende humør med tanke på effekt. Ikke alltid den vil dra like godt. Dårlig drag og nøkkete drag noen ganger, også plutselig er den helt i orden igjen. Må væra noe vakkel en plass... Er M50B20 motoren dønn avhengig av å ha både veiv og kamføler? Dersom jeg kobler ut veivføleren starter den ikke. Kan det kanskje tyde på at kamføleren er defekt, siden den da ikke har noen føler som da virker..? Eller er den dønn avhengig av begge to for å gå? Motoren er en M50B20 uten vanos i en 92 modell E36
BMWgutt19 Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Heihei. I følge Autodata kan problemet ligge i tenninga (plugger etc) eller i drivstofftilførselen, enten pumpa eller bensinfilteret. Begge deler har noe å si når det gjelder fusking og dårlig trekkraft Du må ha både kam-og veivføler hvis den skal gå, kan Ohme bryterne hvis du tror en av dem er defekt.
BMWgutt19 Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Forresten sjekk også om du har luftlekk noe steder, og om LMM fungerer som den skal
tinnsoldaten Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Hadde litt tull med min bil med noe lignende symtomer. Virker som det er en nødfunksjon som ligger å kobler seg inn. Hvis jeg drar på litt "rolig" så skyter an avgårde. Men hvis jeg er litt for rask på gassen så kan jeg merke at turboen "kobler ut" . Hos meg er det pga LMM som er uoriginal. Jobber med saken enda.
Bimmerlars Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Skrevet Mai 12, 2008 LMM er ny org Bosch. Jeg målte veivakselføleren med pindata på kontakten til ECU. Fikk da 30 volt vekselspenning på 3000 omdreininger. Skal ha 21 volt. Er den forskjellen såpass stor at det kan være årsaken? Usikker på hvor stort avvik man kan ha her. Kamføleren får jeg ikke målt da jeg ikke har scoop. LMM gir helt riktige verdier ifølge autodata. Vet at bla. opel starter og går om en føler er defekt. Er det ikke sånn på BMW? At jeg sannsynligvis har en defekt kamføler siden den ikke vil starte når jeg kobler ut veivføleren? Den ettertenner i eksosen når jeg går av gassen og har for høy HC og CO, noe som tyder på feiltenning. Derfor jeg lurer på veiv/kamføler...
Bimmerlars Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Skrevet Mai 12, 2008 Har gått over motoren med startgass samt hatt ut studert innsugsbelgen nøye etter sprekker. Så jeg er rimelig sikker på at det ikke er falskluft.
Gjest Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 jeg hadde probler med en motor som fusket ved hardt pådrag. da var det bare bensinfilteret..
BMWgutt19 Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Ohm veiv og kamføler da? Slå AV tenninga, og dra ut kontaktene. Veivføler skal ligge mellom 400-800 Ohm. Kamføler skal ligge mellom 800-2000 Ohm. Virker veldig som luftlekk siden du har høy CO.
Bimmerlars Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Skrevet Mai 12, 2008 Bensinfilteret er skiftet bogen. Skiftet kamføler istad. Var brudd i den som satt der. Det hjalp mye, men er ikke helt hundre enda. Pluggen på syl 1 er full av olje, så har tatt av toppdekselet og skal skifte pakningen samt tetningsringene. Skifter plugger igjen og rengjør coilene. Håper det blir bra da. Har nå bra CO, men litt høy hc og mager lambda, så er nok litt feiltenning pga. pluggen på syl 1 som var full av olje.
Slaesj Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Hei ! Har selv akkurat helt samme problem som deg med min bil ! Fant du ut hva som gjorde at bilen oppførte seg slik ? Jeg har har skiftet plugger , er ikke olje i plugghullene og skiftet bensinpompe uten noe lykke.. Hvor sitter kamføleren egentlig?
Bimmerlars Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Skrevet Juli 5, 2008 Jeg skifta gasspjeldposisjonsføler så ble det i orden. Kamføleren sitter foran på topplokket, på venstre side sett i bilens retning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå