Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bytte clutch og trykkplate på bilen min nå og har samtidig noen planer om å ta en tur til ESS for noe mer effekt i bilen.

Er det noen som vet om jeg kan kjøre org clutch eller om jeg burde bytte til noe mer forsterket, evt hva og hvor å få tak i?

Noe mer jeg evt burde gjøre?

Skrevet

Har selv Kompressor fra ESS på min 330XI Touring og bruker den orginale clutchen ennå...

Men ved et framtidig clutch-bytte kommer jeg til å kjøpe Sachs (sport) clutch, etter anbefaling av Hans-Petter på ESS.

(Tror det var 25% mer trykk på platen)

Spørs rett og slett hva du skal gjøre hos ESS, er det bare en chip trimming eller er det på med kompressor?

Skrevet

Takk for svar!

Er snakk om montering av kompressor og at jeg uansett må bytte clutch og trykkplate mm nå.. så tenkte jeg kanskje kunne ta noen forhåndsregler.. hehe

Hvem er det som fører Sachs til en ålright pris da?:)

Edit: Ser at Koed har clutchsett til en bra pris, men dette er kanskje ikke "sport"..?

Skrevet

De fleste som skal bruke bilen til "vanlig" kjøring, burde nok bytte til Sachs ja, det funker utmerket. Jeg selv skal lage en Tilton og helmasse sving hjul. Har UUC og Sachs clutch plate nå, men merker litt til det svingmasse svinghjulet når jeg sparker clucth på 3 gir, på banen da. Lykke til med kompressor innstalasjonen, det funker meget godt. :D

Skrevet
De fleste som skal bruke bilen til "vanlig" kjøring, burde nok bytte til Sachs ja, det funker utmerket. Jeg selv skal lage en Tilton og helmasse sving hjul. Har UUC og Sachs clutch plate nå, men merker litt til det svingmasse svinghjulet når jeg sparker clucth på 3 gir, på banen da. Lykke til med kompressor innstalasjonen, det funker meget godt. :D

Skulle tro Sachs burde holde da ja, er ikke akkurat som at bilen blir veldig hardt brukt heller.. hehe

Den bilen din får nok en hel haug mer juling, så burde vel i grunn høre på hva du sier;)

Du var vel hos ESS og fikk montert dette der, hvordan er du fornøyd så langt? Dette er ikke en installasjon jeg ønsker å begynne på selv skal jeg være ærlig, så måtte ha blitt en jobb de hadde gjort. Vet du om de tar sinnsykt betalt for pakken komplett, ferdig montert..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...